  • 1. Data: 2003-09-16 20:16:32
    Temat: ZUS , ALIMENTY, STAZ ABSOLWENCKI
    Od: "QQlka" <darkstar69!!!wywal_to!!!@interia.pl>

    Czesc, mam taki problem, otoz jestem na stazu absolwenckim , a przed
    pojsciem na staz mialem prawo do alimentow wyplacancych przez ZUS ze wzgledu
    na to ze ojca nie ma w Polsce i wcale nie kwapi sie placic, ale chodzi o to
    czy zabiora mi alimenty jesli minie mi pierwszy miesiac odbywania stazu ?
    Wogule to czy jest to mozliwe bo z tego co wiem to trzeba przekroczyc pewien
    poziom dochodu na glowe w rodzinie zeby odebrac alimenty lub pobierac jakies
    swiadczenia z funduszu pnastwoego lub socjalnego, a mnie interesuje
    konkretnie taki przypadek jak alimenty, plus stypendium za staz w wysokosci
    100% zasilku. Prosze o odpowiedz osob bedacych lub bylych w podobnej
    sytuacji jak tu bylo, bo dzis okazalo sie ze ZUS sobie wyrownal sam na
    pieniazkach za staz za pierwszy miesiac aliemnty pobrane przezmnie z tegoz
    miesiaca, czy slusznie ??? Z gory dziekuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-09-17 09:35:04
    Temat: Re: ZUS , ALIMENTY, STAZ ABSOLWENCKI
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik QQlka <darkstar69!!!wywal_to!!!@interia.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bk7ul0$956$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    tegoz
    > miesiaca, czy slusznie ??? Z gory dziekuje i pozdrawiam.

    myślę ,ze słusznie jednak możesz poprosić o podstawę prawna takich działań
    ZUS jeśli oficjalnie nie zostałeś poinformowany wiąże się to wszystko
    również z dodatkowymi nowymi przepisami dot. pomocy społecznej gdzie jeśli
    jesteś w niedostatku możesz się starać o wsparcie ale i również tam musisz
    wypełnić odpowiedni formularz wykazując dochód na członka rodziny
    zamieszkującej w jednym gospodarstwie od tego zależna jest również pomoc

    Sandra