    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaządali DO za sanki
    Date: Fri, 10 Feb 2006 16:13:04 +0100

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w
    > wiadomości news:dsgr2k$m5k$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Hmm... ty serio? Co innego wykroczenie a co innego zbrodnia.
    > Myślę, że trzeba reagować adekwatnie do wagi problemu, stosując minimalne
    > środki wystarczjące do jego rozwiązania.
    > Jeśli pożądany skutek przyniosłoby zwykłe zwrócenie uwagi to nie trzeba
    > sprowadzać uzbrojonych ludzi w kominiarkach.

    Celowo podałam przykład skrajny ;-)
    W przypadku popełniania wykroczeń występowanie o usunięcie z regulaminu
    zapisu "dopuszczającego" ich popełnianie jest absurdem.
    Bo niezależnie od tego, czy ten zapis tam jest, czy go nie ma, dane
    postępowanie stanowi wykroczenie.

    A zatem właściwszą reakcją zapytanie, czy zdają sobie sprawę, że łamią
    prawo? Że popełniają wykroczenie z art. 55 kodeksu wykroczeń? I czy ta
    Pani zatrzymująca komuś właśnie DO zdaje sobie sprawę, że wystarczy, że
    ktoś na nią doniesie, a grozi jej grzywna do 5000 zł?

    Myślę, że to by była reakcja i bardziej adekwatna i nie pozostawiająca
    cienia wątpliwości, że można sobie umownie wyłączać działanie kodeksu
    wykroczeń i przede wszystkim skuteczniejsza ;-)

    I w tym znaczeniu pożądany skutek powinno odnieść zwrócenie uwagi.
    Ale podkreślające nielegalność takiego postępowania i osobistą
    odpowiedzialność pracownika biblioteki. A nie pozostawiające tegoż
    pracownika w poczuciu zgodności z prawem do czasu zmiany regulaminu.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl