  • 1. Data: 2007-07-09 19:00:41
    Temat: zaświadczenie lekarskie w procesie rekrutacji
    Od: "Przemysław C." <pc83@wytnij_to_prosze.wp.pl>

    Witam,
    Chcaiłem się ubiegać o etat. Jednak w wyamaganiach pojawił się zapis:
    "10. aktualne zaświadczenie lekarskie (od lekarza medycyny pracy) o
    braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku, na
    które przeprowadza się nabór,"
    Musiałbym ponieść koszt żeby zrobić badania u lekarza medycyny pracy.
    Czy jest to zgodne z prawem? O ile sie orientuję badania okresowe
    pokrywa pracodawca. Proszę o odpowiedź.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-09 23:05:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-07-09 21:00 Przemysław C. pięknie wystukał/a:

    > Czy jest to zgodne z prawem? O ile sie orientuję badania okresowe
    > pokrywa pracodawca. Proszę o odpowiedź.

    Pracodawca skieruje Cię do swojej prywatnej przychodni i za badania zapłaci.

    --
    animka

  • 3. Data: 2007-07-10 09:02:22
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 9 Lip, 21:00, "Przemysław C." <pc83@wytnij_to_prosze.wp.pl> wrote:
> [...]
    > Musiałbym ponieść koszt żeby zrobić badania u lekarza medycyny pracy.
    > Czy jest to zgodne z prawem? O ile sie orientuję badania okresowe

    Wstepne tez pokrywa pracodawca ale przy rekrutacji moga postawic
    warunki jakie chca
    Prawdopodobnie po podpisaniu umowy zwroca Ci za nie pieniadze.

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-07-10 09:15:35
    Od: "Przemysław C." <pc83@wytnij_to_prosze.wp.pl>

    > Wstepne tez pokrywa pracodawca ale przy rekrutacji moga postawic
    > warunki jakie chca
    > Prawdopodobnie po podpisaniu umowy zwroca Ci za nie pieniadze.
    dzieki za odpowiedz
    ok ale jak nie dostane sie na stanowisko to nie zwroca kosztow? a moze
    bede mogl sie tego domagac?
    jest to stanowisko do urzedu miasta. mialem robione badania jak na
    studia papiery skladalem ze moge akurat taki zawod wykonywac a etat jest
    zgodny z kierunkiem ukonczonych studiow wiec nie widze sensu zeby takie
    zaswiadczenia byly wymagane. podobno jest to zwiazane z przepisami
    unijnymi? przynajmnije tak uslyszalem :-) teraz to wszedzie si slyszy ze
    cos jest wymagane bo przepisy unijne
    pierwszy raz sie spotykam ze takie paiery sa potrzebne na etapie rekrutacji.

  • 5. Data: 2007-07-10 10:27:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6vj0o$f9e$1@nemesis.news.tpi.pl "Przemysław C."
    <pc83@wytnij_to_prosze.wp.pl> pisze:

    > ok ale jak nie dostane sie na stanowisko to nie zwroca kosztow? a moze
    > bede mogl sie tego domagac?
    Bedziesz mógł się domagać, ale nikt się tym nie przejmie.
    Nie jest także pewne, czy jak zostaniesz przyjęty do pracy, to przedstawione
    zaświadczenie bedzie pełniło rolę badania wstępnego. Jeśli tak, to masz
    prawo do zwrotu kosztów związanych z jego uzyskaniem. Jeśli nie - zostaniesz
    skierowany na badania na koszt pracodawcy.

    Nie widzę przeszkód prawnych dla stawiania przez podmiot poszukujący
    pracowników warunku przedstawienia takiego zaświadczenia. Zabezpieczają się
    w ten sposób przed przyjęciem do pracy osoby, która potem nie przejdzie
    badań wstępnych.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-07-10 11:42:49
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 10 lipca 2007 12:27
    (autor Jotte
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6vmus$chi$1@news.dialog.net.pl>):

> [...]
    > pracowników warunku przedstawienia takiego zaświadczenia. Zabezpieczają
    > się w ten sposób przed przyjęciem do pracy osoby, która potem nie

    No.... Bo do pracy jako urzędnik to trzeba mieć końskie zdrowie... 8 godzin
    nic nie robienia nad herbatą... Kto to wytrzyma... Nawet stróż ma lepiej.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: i...@k...com.pl, h...@k...com.pl,
    p...@f...hu, i...@h...pl, n...@h...pl.

  • 7. Data: 2007-07-11 16:57:32
    Od: "Przemysław C." <pc83@wytnij_to_prosze.wp.pl>

    Animka napisał(a):
    > W dniu 2007-07-09 21:00 Przemysław C. pięknie wystukał/a:

    > Pracodawca skieruje Cię do swojej prywatnej przychodni i za badania
    > zapłaci.

    widze tutaj niezrozumienie posta. mi chodzi o wymaganie zaswiadczenia
    lekaraskiego uz na etapie rekrutacji a nie kto pokrywa koszty okresowych
    badan lekarskich.
    dzieki wszytskim za odpowiedzi
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-07-12 07:50:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 11 Jul 2007 18:57:32 +0200, Przemysław C. napisał(a):

    > widze tutaj niezrozumienie posta. mi chodzi o wymaganie zaswiadczenia
    > lekaraskiego uz na etapie rekrutacji a nie kto pokrywa koszty okresowych
    > badan lekarskich.

    Więc może ja spróbuję. Kodeks pracy w art. bodajże 22.1 wymienia
    enumeratywnie wszystkie dokumenty wymagane do przyjęcia do pracy. Nie ma
    tam zaświadczenia lekarskiego. Inne dokumenty mogą być wymagane tylko gdy
    przewidują to konkretne przepisy prawa. Żądanie pracodawcy wykonania badań
    przed przyjęciem do pracy jest całkowicie bezprawne. Powinienżeś to
    zgłosić do Inspekcji Pracy, oni ich "naprostują". Jeśli Inspekcja zachowa
    twoje dane w tajemnicy (ma taki obowiązek), to nawet nie stracisz
    możliwości zatrudnienia się tam.

  • 9. Data: 2007-07-12 08:21:50
    Od: "Przemysław C." <pc83@wytnij_to_prosze.wp.pl>

    jureq napisał(a):
> [...]
    > zgłosić do Inspekcji Pracy, oni ich "naprostują". Jeśli Inspekcja zachowa
    > twoje dane w tajemnicy (ma taki obowiązek), to nawet nie stracisz
    dzieki za konkretna odpowiedz :-)
    zaraz poczytam kodeks pracy i dokladnie odszuakm ten punkt
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-07-12 10:10:29
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 12 Jul 2007 07:50:14 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

> [...]
    > zgłosić do Inspekcji Pracy, oni ich "naprostują". Jeśli Inspekcja zachowa
    > twoje dane w tajemnicy (ma taki obowiązek), to nawet nie stracisz

    Wcale nie jestem tego pewien... Sam powołujesz się na KP, a przecież on
    obowiązuje dopiero w momencie przystąpienia do pracy. Wydaje mi się, że w
    procesie rekrutacji może wymagać czego tylko chce (o ile to nie narusza
    jakiś przepisów np. o dyskryminacji).

    Przed chwilą dzwoniłem do PIP i potwierdzili moje zdanie.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl