  • 1. Data: 2007-07-09 18:03:04
    Temat: prawo autorskie - linki do stron www, zrzuty ekranu w portfolio
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    W pracy (umowa o pracę) tworzę strony internetowe. Najczęściej wykonuję
    wszystko poza stworzeniem grafiki i informacji zamieszczonych na tych
    stronach. Projekty graficzne, grafikę używaną na stronie wykonuje inna
    osoba zatrudniona w firmie. Oczywiście autorskie prawa majątkowe należą
    do pracodawcy lub zostały przekazane dla osób trzecich.

    Informacje o wykonywanych projektach nie są objęte tajemnicą
    przedsiębiorstwa, służbową, handlową. Nie zobowiązałem się również do
    niewykorzystywania uprawnień wynikających z autorskich prawy osobistych.

    Postanowiłem stworzyć portfolio (własną stronę www) w którym mam zamiar
    umieścić linki do wykonanych przeze mnie stron www. Jednocześnie chcę
    umieścić tam również zrzuty ekranu (obrazki) przedstawiające te strony
    (ich obecny wygląd).

    Mam prawo to zrobić? Obrazki i linki do tych stron można potraktować
    jako cytat? Będą one pokazywały tylko pewien fragment dzieła. Czy do
    tego, aby umieścić linki do stron lub zrzut ekrany prezentujący wygląd
    strony muszę uzyskać zgodę właściciela autorskich praw majątkowych?

    Mariusz