  • 1. Data: 2004-07-29 19:04:09
    Temat: zasilek dla bezrobotnych - jak zdobyc 12. miesiac?
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Hej,

    Siostra pracowała w sumie przez 11 miesięcy i teraz brakuje jej 12.
    miesiąca do zasiłku dla bezrobotnych.

    Proszę, doradźcie, jak ją tanio zatrudnić na miesiąc we własnej firmie,
    by mieć jak najmniej formalności i trzymania dokumentów
    i aby mogła mieć zasiłek dla bezrobotnych?

    Kilka moich trudnych pytań:
    1. czy po umowie na czas określony (1 miesiąc), dostanie od razu zasiłek
    czy też ma to znamiona rozwiązania umowy za porozumieniem stron, kiedy
    ona musi czekać na zasiłek?

    2. mając na uwadze, że to osoba bliska, czy muszę od niej brać
    świadectwo pracy z poprzedniej firmy oraz badania lekarskie?

    3. czy i jak długo muszę trzymać jej dokumenty z tego powodu, że u mnie
    pracowała?

    4. jeśli zatrudnię ją na 1 miesiąc, to na koniec muszę jej dać
    świadectwo pracy? czy coś jeszcze?

    5. rozumiem, że jakieś sprawy kobiece, zwolnienia itp. przy pracy na 1
    miesiąc mnie nie złapią - to tylko przy pracy na ponad 1 miesiąc?

    6. czy w miejsce umowy o pracę nie może być umowa zlecenie lub o dzieło
    na kwotę min. 824 zł?

    Dziękuję...

    Kuba

  • 2. Data: 2004-07-29 20:46:08
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "SIM" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Siostra pracowała w sumie przez 11 miesięcy i teraz brakuje jej 12.
    > miesiąca do zasiłku dla bezrobotnych.

    Czepie sie, ale czy na p.s.p.p. nie pracowala przypadkiem 5 miesiecy i
    brakuje jej szostego?

    --
    Pzdr.
    Marcin