  • 1. Data: 2004-07-29 18:39:27
    Temat: pełnomocnictwo a poczta cz.2
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Witam
    Czy aby pełnomocnictwo na zasadach ogólnych miało moc prawną muszą być
    naklejone znaczki skarbowe i w jakiś inny sposób jeszcze potwierdzone??
    Czy wystarczy mój własnoręczny podpis?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 2. Data: 2004-07-30 07:18:17
    Temat: Re: pełnomocnictwo a poczta cz.2
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Marcin Lubojański wrote:

    > Czy aby pełnomocnictwo na zasadach ogólnych miało moc prawną muszą być
    > naklejone znaczki skarbowe i w jakiś inny sposób jeszcze
    > potwierdzone?? Czy wystarczy mój własnoręczny podpis?

    Nie wiem co to jest pełnomocnictwo na zasadach ogólnych, ale poczta nie
    wymmaga żadnych znaczków - mają swoje druczki do pełnomocnictw:
    wypełniasz, płacisz kasę, pokazujesz dowód, oni wpisują do swojego
    rejestru i gotowe

  • 3. Data: 2004-07-30 07:22:12
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > wymmaga żadnych znaczków - mają swoje druczki do pełnomocnictw:
    > wypełniasz, płacisz kasę, pokazujesz dowód, oni wpisują do swojego

    Chodzi o to że ja nie chcę korzystać z tych ich druczków.
    Wypisałem ręcznie pełnomocnictwo i poczta nie chce tego uznać.

  • 4. Data: 2004-07-30 11:51:26
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański"
    <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o to że ja nie chcę korzystać z tych ich druczków.
    > Wypisałem ręcznie pełnomocnictwo i poczta nie chce tego uznać.

    i pewno podali jakąś podstawę dlaczego?
    z jednej strony twoje pełnomocnictwo jest OK
    z punktu widzenia KC,
    z drugiej strony w jakimś regulaminie Poczty może być
    napisane, że tego typu pełnomocnictwo to tylko na druczku,
    którego wzór stanowi załącznik do regulaminu.

    możesz poszukać rozsądnego naczelnika poczty i próbować dyskutować
    lub się wykłócać,
    możesz także złożyć do sądu pozew o ustalenie, że twoje
    pełnomocnictwo jest właściwe do tego typu czynności
    (z dużym prawdopodobieństwem sukcesu),
    możesz także rozważyć co jest skórką, a co wyprawką
    oraz co jest siekierką, a co kijkiem i dać sobie spokój
    pobierając stosowny druczek

    pozdr
    Traaq

  • 5. Data: 2004-07-30 13:37:22
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Traaq napisał(a):

> [...]
    > napisane, że tego typu pełnomocnictwo to tylko na druczku,
    > którego wzór stanowi załącznik do regulaminu.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 9 stycznia 2004 r.
    w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych

    § 18. 1. Operator doręcza przesyłki lub przekazy pocztowe osobie
    upoważnionej przez adresata na podstawie pełnomocnictwa udzielonego na
    zasadach ogólnych oraz na podstawie pełnomocnictwa do odbioru przesyłek
    lub przekazów pocztowych, zwanego dalej "pełnomocnictwem pocztowym".

> [...]
    > (z dużym prawdopodobieństwem sukcesu),
    > możesz także rozważyć co jest skórką, a co wyprawką
    > oraz co jest siekierką, a co kijkiem i dać sobie spokój

    Problem w tym ze musialbym zrobic to w placowce w ktorej to
    pelnomocnictwo ma obowiazywac. Tego niestety nie jestem w stanie zrobic.