  • 1. Data: 2004-07-29 20:01:54
    Temat: Klauzury zastrzezone ???
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Witam

    Nie wiem czy dobrze to nazwalem, chodzi mi o zwroty ktore sa bezprawne w
    umowach miedzy firma, a konsumentem. Gdzie spis takich rzezy mozna znalesc?

    Dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-07-29 20:12:27
    Temat: Re: Klauzury zastrzezone ???
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rafał M wrote:

    > Nie wiem czy dobrze to nazwalem, chodzi mi o zwroty ktore sa bezprawne w
    > umowach miedzy firma, a konsumentem. Gdzie spis takich rzezy mozna znalesc?

    www.uokik.gov.pl

    A także art.385[3] kodeksu cywilnego - z tym, że nie są to postanowienia
    wprost zabronione, a takie, co do których przyjmuje się domniemanie że
    są niedozwolone.

    KG

  • 3. Data: 2004-07-29 21:00:47
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    > A także art.385[3] kodeksu cywilnego - z tym, że nie są to postanowienia
    > wprost zabronione, a takie, co do których przyjmuje się domniemanie że
    > są niedozwolone.

    A jak myslicie, kwalifikuje sie pod to taki zwrot w umowie: "...bezzwrotnej
    oplaty organizacyjnej z tyt. poniesionych kosztow zwiazancyh ze skierowaniem
    do pracy za granica."

    Chodzi o to ze biuro wzielo prawie 6000 zl za zalatwienie pracy + wizy
    pracowniczej w stanach. Nic z tego nie wyszlo, a w emailu ktorego od nich
    dzisiaj dostalem pisza ze z tej sumy potraca 550 zl tej bezzwrotnej oplaty
    organizacyjnej.
    Jak myslicie, da sie ta jakos podwazyc? Biuro nie dosc ze kompletnie nic nie
    zalatwilo, trzyma moj pieniadze ponad 7 miesiecy i jeszcze teraz chce te 550
    zl zabrac :/
    Czekam jeszcze na oficjalne (papieroe) pisemko od nich w tej sprawie. I sie
    wlasnie tak zastanawiam czy jest sens pojsc z tym do Miejskiego Rzecznika
    konsumentow?

    Pozdrawiam
    Rafal