  • 1. Data: 2004-07-29 17:42:02
    Temat: tel. komórkowy -umowa uzyczenia?
    Od: "conet" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    W noworozpoczetej działalnosci gospodarczej, dla minimalizacji kosztu wielu
    koniecznych rozmów z telefonu komórkowego chciałbym poprosić znajomego,
    który ma ma w swojej firmie dużo telefonów komórkowych i w związku z tym
    bardzo korzystne ceny połączeń o użyczenie jednego z aparatów. Będzie to
    umowa bezpłatnego użyczenia a koszty połączeń będą refakturowane na moja
    działalność. W tym celu, prosze mnie poprawić, jeśli jestem w błędzie,
    nalezy:
    1. Zawrzeć umowę bezpłatnego użyczenia.
    2. Według informacji z US w koszty będę mógł zaliczyć tylko rozmowy, ale nie
    abonament (OK. bo znajomy wliczy sobie to w koszty).
    3. Co z VAT-em?. Refakturowane będą rozmowy nett czy brutto?
    4. Czy sa inne aspekty, na które należy zwrócić uwagę?.
    Dziękuję za uwagę
    Jacek

  • 2. Data: 2004-07-29 22:00:53
    Temat: Re: tel. komórkowy -umowa uzyczenia?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004, conet wrote:
    [...]
    >+ umowa bezpłatnego użyczenia

    Niech no cię Maddy dopadnie ;)
    A są *odpłatne użyczenia* ??

    [...]
    >+ 4. Czy sa inne aspekty, na które należy zwrócić uwagę?.

    IMHO taki drobiazg jak konieczność wpisania po swojej stronie
    "przychodu z nieodpłatnego świadczenia".
    Art. 11.1, 11.2 i 11.2a w szczególności... (ustawy o pod. dochodowym
    oczywiście !). A na wypadek rozważań "ale przecież część płacę sam"
    to dla odmiany ;) art. 11.2b... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)