  • 1. Data: 2004-07-29 17:32:18
    Temat: Ruch drogowy
    Od: "Gepetto" <g...@m...ru>

    Czy mozna poruszac sie go-kartami o napędzie spalinowym po drogach
    publiczych ? jakie potrzeba miec uprawnienia ?

  • 2. Data: 2004-07-29 20:06:20
    Temat: Re: Ruch drogowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gepetto" <g...@m...ru> napisał w wiadomości
    > Czy mozna poruszac sie go-kartami o napędzie spalinowym po drogach
    > publiczych ? jakie potrzeba miec uprawnienia ?

    Na pewno OC musiał byś mieć. Z tym, że moim zdaniem gokartami jeździć nie
    wolno, bo nie mają choćby prawem wymaganych świateł. Gdyby je dorobić, to
    wówczas pewnie trzeba by było je rejestrować. Nie wiem jak, ale albo jako
    maszynę wolnobieżną (na wzór tych małych czterokołowców terenowych), albo
    jako wózek inwalidzki.

  • 3. Data: 2004-07-30 11:40:24
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gepetto" <g...@m...ru> napisał w wiadomości
    > Czy mozna poruszac sie go-kartami o napędzie spalinowym po drogach
    > publiczych ? jakie potrzeba miec uprawnienia ?

    wystarczy zdobyć badania techniczne u rzeczoznawcy PZMotu
    dopuszczające do ruchu,
    po odpowiednim sklasyfikowaniu pojazdu mieć stosowne uprawnienia do
    prowadzenia
    np. niektóre quady są traktorami :-))))
    a dalej to już normalnie
    Problem będzie jak po obliczeniach masy do mocy wyjdzie, że pojazd po
    3 sek odrywa się od ziemi
    bez licencji pilota sie nie obejdzie, a jak będzie miejsce dla
    pasażera to musisz mieć licencję zawodową
    i wylatać najpierw 300h na boeing'ach

    pozdr
    Traaq

  • 4. Data: 2004-07-30 18:56:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał:

    >wystarczy zdobyć badania techniczne u rzeczoznawcy PZMotu
    >dopuszczające do ruchu,
    Badania techniczne pojazdu dokonuje uprawniona stacja kontroli
    pojazdow, a NIE rzeczoznawca i pozytywny wynik tego badania jest
    warunkiem dopuszczeniam pojazdu do ruchu.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-08-02 10:49:22
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Badania techniczne pojazdu dokonuje uprawniona stacja kontroli
    > pojazdow, a NIE rzeczoznawca i pozytywny wynik tego badania jest
    > warunkiem dopuszczeniam pojazdu do ruchu.

    nie ważna jest stacja, ważne są uprawnienia osoby badającej,
    a może ona sobie pracować gdzie chce, byle w instytucji
    z poniższej listy

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
    z dnia 1 kwietnia 1999 r.
    w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań pojazdów
    zabytkowych i pojazdów marki "SAM" co do zgodności z warunkami
    technicznymi, wzorów dokumentów związanych z tymi badaniami oraz
    jednostek upoważnionych do przeprowadzania tych badań.
    (Dz. U. Nr 44, poz. 433)
    par.6
    2. Do przeprowadzania badań pojazdów marki "SAM" co do zgodności z
    warunkami technicznymi upoważnia się:
    1) Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
    2) Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
    3) Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy -
    wyłącznie dla samochodów ciężarowych i przyczep przeznaczonych do
    łączenia z nimi,
    4) Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej,
    5) Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w
    Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych
    i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi,
    6) okręgowe stacje kontroli pojazdów spełniające warunki, o których
    mowa w art. 84 ust. 2 ustawy - wyłącznie dla przyczep o dopuszczalnej
    masie całkowitej do 3,5 t i dla ciągników rolniczych o masie własnej
    do 1 500 kg.

    faktem jest, że skierowanie do PZMotu było chybione

    pozdr
    Traaq

  • 6. Data: 2004-08-02 17:30:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał:

    >nie ważna jest stacja, ważne są uprawnienia osoby badającej,
    Jednak osoba z uprawnieniami musi być zatrudniona w uprawnionej
    instytucji (nie może tego zrobić ot tak sobie prywatnie).
    Dalej coroczne badanie techniczne wykonuje się w okręgowych stacjach
    kontroli pojazdów na podstawie ustawy PoRD.

    Artur Golański