  • 1. Data: 2002-04-13 13:45:11
    Temat: zasiłek dla bezrobotnych
    Od: " Lilianna" <l...@p...gazeta.pl>

    sytuacja jest mniej więcej taka: wyrzucono (napisze dla uproszczenia że mnie,
    chociaż chodiz o znajomego) mnie ze studiów bez możliwości kontynuowania
    nauki. czy przysługuje mi zasiłek dla bezrobotnych? jeśli tak, to w jaki
    sposób moge go uzyskać? jakie kwalifikacje musze spełniać w celu uzyskania
    zasiłku?

  • 2. Data: 2002-04-13 15:01:11
    Temat: Re: zasiłek dla bezrobotnych
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    " Lilianna" <l...@p...gazeta.pl> wrote
    <a99cp7$241$1@news.gazeta.pl>:

> [...]
    >kontynuowania nauki. czy przysługuje mi zasiłek dla bezrobotnych? jeśli
    >tak, to w jaki sposób moge go uzyskać? jakie kwalifikacje musze spełniać

    IHMO nie. Gdybyś był absolwentem to przsługują jakieś szkolenia i z tego
    tytułu stypendium. A tak nie masz żadnych możliwości dostać nic z UP. Chyba
    że pracowałeś i ostatnio Cię zwolnili, ale to już z innego tytułu.

    Pozdr

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 3. Data: 2002-04-13 16:13:29
    Od: " Lilianna" <l...@p...gazeta.pl>

    > IHMO nie. Gdybyś był absolwentem to przsługują jakieś szkolenia i z tego
    > tytułu stypendium. A tak nie masz żadnych możliwości dostać nic z UP. Chyba
    > że pracowałeś i ostatnio Cię zwolnili, ale to już z innego tytułu.

    to wtakim razie komu przysługuje ten zasiłek?! pracy nie mam, studiów nie
    mam kasa też się kończy. jakie mam perpektywy? bo wydawało mi sie że
    bezrobotna jestem, a tu taki psikus :(

  • 4. Data: 2002-04-13 16:32:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2002, Lilianna wrote:

    >+ sytuacja jest mniej więcej taka: wyrzucono (napisze dla uproszczenia że mnie,
    >+ chociaż chodiz o znajomego) mnie ze studiów bez możliwości kontynuowania
    >+ nauki. czy przysługuje mi zasiłek dla bezrobotnych?

    AFAIK zasiłek przysługuje TYLKO jeśli PRZEDTEM się pracowało
    *i* miało pobory wyższe od minimalnej płacy (czy w okolicy);
    chodzi o to że nie jest ważne czy to było 1/3 etatu, tylko
    ile ZUSu płaciłeś.
    W twoim przypadku "0" -> czyli bezrobotny bez prawa do zasiłku
    (AFAIK).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-13 16:43:37
    Od: "Shoovie" <s...@b...pl.NO_SPAM>

    Lilianna napisał(a) w wiadomości: ...

    >to wtakim razie komu przysługuje ten zasiłek?! pracy nie mam,
    studiów nie
    >mam kasa też się kończy. jakie mam perpektywy? bo wydawało mi sie że
    >bezrobotna jestem, a tu taki psikus :(

    Nie jestes sama. Ja musze za studia placic ponad 400zl miesiecznie,
    a wlasnie niedawno stracilem prace (nie z mojej winy, ale co z tego?).
    Teraz musze sie martwic o kase, bo jak jej nie bedzie, to nie bedzie
    studiow. A jak nie bedzie studiow, to ide do wojska :)
    Jakie mam dalsze perspektywy ???
    Odpowiedz sobie sama na to pytanie.
    P.S. W UP nie ma sensu sie nawet rejestrowac-nic Ci nie pomoga :(

    Pozdr,
    Shoovie

  • 6. Data: 2002-04-13 17:10:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2002, Lilianna wrote:

    >+ to wtakim razie komu przysługuje ten zasiłek?!

    Byłym pracującym, i to pod rygorami:
    1. minimum rok (ciągłeś) pracy przed utratą
    2. pensja minimum (może być 1/n etatu, byle kwota pasowała)
    3. jest na okeślony okres (zależny od gminy/powiatu, a ściśle
    poziomu bezrobocia w tymże)

    [...]
    >+ mam kasa też się kończy. jakie mam perpektywy? bo wydawało mi sie że
    >+ bezrobotna jestem, a tu taki psikus :(

    Ew zasiłek socjalny :( (jakieś grosze, ale jeśli NIC nie masz...)
    A bezrobotna jesteś - ale "bez prawa do zasiłku".

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-04-13 22:35:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2002, Shoovie wrote:
    [...]
    >+ P.S. W UP nie ma sensu sie nawet rejestrowac-nic Ci nie pomoga :(

    AFAIK to nie tak: pieniędzy się nie dostaje, ale będąc bezrobotnym
    zarejestrowanym ma się ubezpieczenie zdrowotne !

    A "w razie czego" jest to istotne: nie sądzę żeby bezrobotny
    bez zasiłku mógł sobie fundować szpital 1000zł/dzień z własnych
    oszczędności...
    *nie lekceważcie rejestracji* !

    Pozdrowienia, Gotfryd