  • 1. Data: 2002-04-13 11:31:04
    Temat: Napis "nie do sprzedazy
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Witam !

    Tak się zastanawiam, co oznacza napisa na płycie z Gazety Wyborczej "Płyta
    nie do sprzedaży". Przecież właściciel może dowolnie rozporządzać swoją
    rzeczą, a ja nie podpisywałem żadnej umowy zakazującej mi sprzedaży tej
    płyty. I teoretycznie co może zrobić wydawca, kiedy zechcę ją sprzedać np.
    na Allegro ? Wg mnie taki napis to bzdura, ale czekam na Wasze opinie ...

    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 2. Data: 2002-04-13 11:52:21
    Temat: Re: Napis "nie do sprzedazy
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 13 Apr 2002, Pawel Baranowski wrote:

    > płyty. I teoretycznie co może zrobić wydawca, kiedy zechcę ją sprzedać np.
    > na Allegro ? Wg mnie taki napis to bzdura, ale czekam na Wasze opinie ...

    Owszem, wprowadzenie do obrotu wyczerpuje wyłączne prawo autora (z
    wyjątkiem najmu i dzierżawy) - ponieważ ustawa nie przewiduje
    żadnych wyjątków, zastrzeżenie przeciwne jest nieważne.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-13 22:40:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Pawel Baranowski wrote:

> [...]
    > na Allegro ? Wg mnie taki napis to bzdura, ale czekam na Wasze opinie ...

    Ja mam wrazenie ze nie jest to forma zakazu a raczej informacji dla
    potencjalnego kupujacego zeby sie nie dal zrobic w balona komus kto mu to
    sie stara wcisnac :-)

  • 4. Data: 2002-04-15 10:31:11
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On 13 Apr 2002 11:31:04 GMT, p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel
    Baranowski) wrote:

    >Witam !
    >
    >Tak si? zastanawiam, co oznacza napisa na p?ycie z Gazety Wyborczej "P?yta
    >nie do sprzeda?y". Przecie? w?a?ciciel mo?e dowolnie rozporz?dzaae swoj?
    >rzecz?, a ja nie podpisywa?em ?adnej umowy zakazuj?cej mi sprzeda?y tej
    >p?yty. I teoretycznie co mo?e zrobiae wydawca, kiedy zechc? j? sprzedaae np.
    >na Allegro ? Wg mnie taki napis to bzdura, ale czekam na Wasze opinie ...

    A wd?ug mnie taki zakaz moze byae skuteczny ale nie w swerze prawa
    rzeczowego a zobowi?zniowego.
    Kupujac gazete , zawierasz umowe. Licz? sie zgodne ooewiadczenia woli.
    Sprzedawca wyst?puje z oferta ty j? przyjmujesz ( najczesciej
    milcz?co).
    A zatem piszac na p?ycie "nie do sprzedazy" wydawca precyxzuje warunki
    umowy. Sprzedajac p?yte ?amiesz zatem umowe. I na tej podstawie
    wydawca moze dochodziae roszcze?. Nie wp?ynie to jednak na sam? umow?
    sprzeda?y.
    Tak ja to widz?.
    Romek
    www.prawnik.net.pl