  • 1. Data: 2003-02-10 18:01:28
    Temat: gdzie mozna szukac bezpłatnej porady prawnej
    Od: "Anna Porażka" <a...@w...pl>

    Witam wszystkich.

    Poszukuję organizacji kobiecych lub fundacji dzialajacych we Wrocławiu
    zajmujacych się sprawami kobiet maltretowanych, młodych matek itp Konkretnie
    chodzi mi o porady prawne ( rozwód i alimenty), ale darmowe, bo koleżanka
    nie ma pieniędzy ( a sama wychowuje dziecko), maż zostawił ją bez środków do
    zycia i wykańcza ja psychicznie. Wiem, że mozna się zwrócić do Ligi Polskich
    Kobiet, ale może ktos zetknał się z inna organizacją. W obecnej chwili toczy
    sie sprawa rozwodowa i każda pomoc dotyczaca chociazby formułowania pism lub
    uzmysłowienia jej co jej wolno a co nie byłaby na wagę złota.. Dziekuje za
    komentarze sama sobie winna, bo nie o to chodzi - jezeli ktoś może pomóc to
    bede wdzieczna .

    pozdrawiam

    Ania

    Ps: Czy kolezanka ma prawo do zapoznania sie z pozwem męża aby móc napisac
    odpowiedź przed sprawą? Powiedzieli jej, że nie, a ja wiem że ktos inny miał
    taką możliwość - nie jestem prawnikiem , więc nie wiem gdzie szukać.

  • 2. Data: 2003-02-10 20:43:49
    Temat: Odp: gdzie mozna szukac bezpłatnej porady prawnej
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Anna Porażka <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b28p7c$qhc$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    Konkretnie
    > chodzi mi o porady prawne ( rozwód i alimenty), ale darmowe

    Fundacja ,, NON LICET?? Pomoc Ofiarom Przemocy w Rodzinie informuje, że w
    Osrodku Interwencji Kryzysowej przy ul. Stalowej 6a osoby doswiadczajace
    przemocy moga nieodpłatnie skorzystać z następujacych usług:
    pomocy psychologicznej,
    pomocy prawnej,
    pomocy pedagogicznej,
    Osrodek jest czynny od poniedziałku do piatku w godzinach 16:00-19:00,
    telefon (071) 361 97 70

    > Ps: Czy kolezanka ma prawo do zapoznania sie z pozwem męża aby móc napisac
    > odpowiedź przed sprawą?

    sąd doręczy jej pozew i wtedy będzie mogła sie do niego ustosunkować...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-10 21:27:25
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > sąd doręczy jej pozew i wtedy będzie mogła sie do niego ustosunkować...

    A dlaczego odmówiono stronie (o ile nią była) dostępu do akt?

    KG

  • 4. Data: 2003-02-11 06:01:23
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > A dlaczego odmówiono stronie (o ile nią była) dostępu do akt?

    ponieważ sąd zezwoli a także doręczy pozew stronie przeciwnej po
    stwierdzeniu,że pojednanie małżonków nie nastąpi tak więc może to zrobić na
    posiedzeniu pojednawczym gdy stwierdzi ,że do pojednania nie doszło

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-11 09:59:03
    Od: "Anna Porażka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" k...@p...onet.pl:

    > A dlaczego odmówiono stronie (o ile nią była) dostępu do akt?
    >
    > KG

    No własnie, dlatego o to pytałam. Dziewczyna przyszła zaryczana do domu i
    powiedziała , że jakieś babsko w sekretariacie nie chciało jej nic dac i
    jeszcze się nasłuchała, ze sie jej nic nie nalezy. Facet cuda wymysla,
    pastwi sie psychicznie, dlatego szukam jakiejs pomocy bo widzę , że młode
    dziewczyny są olewane przez jakieś babska w urzędach.

    Ania

  • 6. Data: 2003-02-11 10:00:11
    Od: "Anna Porażka" <a...@w...pl>

> [...]
    na
    > posiedzeniu pojednawczym gdy stwierdzi ,że do pojednania nie doszło

    No własnie do pojednania nie doszło !!!!!!!!!! Do jakiego paragrafu mozna
    sie odwołac ???????

    Ania

  • 7. Data: 2003-02-11 10:01:58
    Temat: Re: gdzie mozna szukac bezpłatnej porady prawnej
    Od: "Anna Porażka" <a...@w...pl>

> [...]
    > pomocy prawnej,
    > pomocy pedagogicznej,
    > Osrodek jest czynny od poniedziałku do piatku w godzinach 16:00-19:00,

    Dzieki wielkie lece do kumpeli :o))))))))))))))

    Ania

  • 8. Data: 2003-02-11 11:27:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Anna Porażka <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2ahct$nit$...@a...dialog.net.pl...
    > No własnie do pojednania nie doszło !!!!!!!!!! Do jakiego paragrafu mozna
    > sie odwołac ???????

    §239 Dz.U.94.7.25 w sprawach z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego
    ale musisz to sprawdzic poniewaz u siebie nie naniosłam zmian wiec cos sie
    przesuneło ...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-02-11 12:32:39
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:

    > §239 Dz.U.94.7.25 w sprawach z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego
    > ale musisz to sprawdzic poniewaz u siebie nie naniosłam zmian wiec cos sie
    > przesuneło ...

    Dz.U. z 1994 roku, nr 7, poz 25? prawo o ustroju sądów powszechnych?
    przecież to już nie obowiązuje!!

    KG

  • 10. Data: 2003-02-11 13:04:08
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dz.U. z 1994 roku, nr 7, poz 25? prawo o ustroju sądów powszechnych?
    > przecież to już nie obowiązuje!!

    Ups...