  • 1. Data: 2003-02-10 17:59:10
    Temat: pilne - prawo pracy - swiadczenia urlopowe
    Od: "Michal Popiel" <m...@d...pl>

    Witam...
    Jestem obecnie na okresie 1 miesiecznego wypowiedzenia - likwidacja
    stanowiska pracy.
    Pozostalo mi 8 dni urlopu i 2 dni na szukanie pracy. Calosc lacznie z 2-ma
    dniami na poszukiwanie pracy daje mi 14 dni urlopu.
    firma w ktorej pracuje nie jest w Funduszu Świadczen Socjalnych (mala firma
    ponizej 20 osob na pelnym etacie).
    Czy w takim wypadku przysluguja mi dodatkowe pieniadze z potocznie zwanych
    "wczasow pod grusza" ?
    Moj pracodawca nie placi zadnych dodatkow pracownikom od 3 lat i tu takze
    chcialem zapytac - po jakim okresie czasu przepada mozliwosc uzyskania
    pieniadzy za urlop powyzej 14 dni ?

    bardzo prosze o szybka odpowiedz...
    Jestem teraz w trakcie urlopu a jesli naleza mi sie pieniadze powinny byc
    wyplacone przed urlopem.

    pozdrawiam
    --
    Michal Popiel

  • 2. Data: 2003-02-10 18:02:31
    Temat: Re: pilne - prawo pracy - swiadczenia urlopowe
    Od: "Michal Popiel" <m...@d...pl>

    calosc czyli 10 dni (8-wypoczynkowy + 2 szukanie pracy) + 2x weekendy = 4
    dni + ewentualnie sobota i niedziela porzedzajace urlop

    daty:
    urlop 10-19 luty
    szukanie pracy 20 - 21

    w sumie poprzedza 1 wekend + 1 weekend w srodku + 1 weekend po szukaniu
    pracy

    przepraszam jesli to co pisze nie jest zrozumiale

    --
    Michal Popiel

  • 3. Data: 2003-02-10 20:19:26
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Michal Popiel <m...@d...pl> wrote:
    > bardzo prosze o szybka odpowiedz...
    > Jestem teraz w trakcie urlopu a jesli naleza mi sie pieniadze powinny byc
    > wyplacone przed urlopem.

    Od tego roku pracodawca taki, nie ma obowiązku wypłaty świadczenia
    urlopowego.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 4. Data: 2003-02-10 20:24:39
    Od: "Michal Popiel" <m...@d...pl>

    A czy nie jest tak ze nie musi ten co jest w FŚS ? a ten co nie jest (jak w
    moim wypadku) musi ?

    pozdrawiam
    --
    Michal Popiel

  • 5. Data: 2003-02-10 21:08:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Feb 2003 21:24:39 +0100, "Michal Popiel"
    <m...@d...pl> zakodował:

    >A czy nie jest tak ze nie musi ten co jest w FŚS ? a ten co nie jest (jak w
    >moim wypadku) musi ?

    Art. 3. 1. Fundusz tworz?, z zastrzeżeniem ust. 2, pracodawcy
    zatrudniaj?cy powyżej dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    etaty.

    1. Fundusz tworz?, z zastrzeżeniem ust. 1a i 2, pracodawcy
    zatrudniaj?cy według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej
    dwudziestu pracowników.

    1a. Obowi?zek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy pracodawcy
    zatrudniaj?cego mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na
    pełne etaty.

    1b. Pracodawca zatrudniaj?cy co najmniej dwudziestu pracowników,
    jednakże mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    etaty, który nie tworzy Funduszu, wypłaca ?wiadczenie urlopowe, o
    którym mowa w ust. 4-6.

    Ale nawet w dużych firmach:
    Art. 4. 1. Układy zbiorowe pracy mog? dowolnie kształtować wysoko?ć
    odpisu na Fundusz, mog? również postanawiać, że u pracodawców, o
    których mowa w art. 3 ust. 1 i 3, Fundusz nie będzie tworzony, oraz że
    u pracodawców, o których mowa w art. 3 ust. 1b i 3, ?wiadczenie
    urlopowe nie będzie wypłacane.

    2. U pracodawców okre?lonych w art. 3 ust. 1, 1b i 3, których
    pracownicy nie s? objęci układem zbiorowym pracy, postanowienia w
    sprawach, o których mowa w ust. 1, mog? zawierać, z uwzględnieniem
    ust. 3, regulaminy wynagradzania.

    3. Jeżeli u pracodawcy, o którym mowa w ust. 2, nie działa zakładowa
    organizacja zwi?zkowa, postanowienia regulaminu wynagradzania w
    sprawie wysoko?ci odpisu na Fundusz, nietworzenia Funduszu lub
    niewypłacania ?wiadczenia urlopowego wymagaj? uzgodnienia z
    pracownikiem, o którym mowa w art. 8 ust. 2.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-02-10 22:25:46
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

    > Moj pracodawca nie placi zadnych dodatkow pracownikom od 3 lat i tu takze
    > chcialem zapytac - po jakim okresie czasu przepada mozliwosc uzyskania
    > pieniadzy za urlop powyzej 14 dni ?

    Czy takie niewypłacone dodatki przedawniają się - jeśli tak to po jakim
    czasie???

    Pzdr BogdanK

  • 7. Data: 2003-02-11 00:57:57
    Od: f...@p...onet.pl

    > Czy takie niewypłacone dodatki przedawniają się - jeśli tak to po jakim
    > czasie???
    >
    > Pzdr BogdanK

    Kodeks Pracy Art. 291. § 1. Roszczenia ze stosunku pracy ulegają
    przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.

    Wypłata świadczenia urlopowego była obowiązkiem pracodawcy , ktory nie
    utworzył zfśs (do grudnia 2002 r.) W/g mnie wypłata powyższego świadczenia
    jest związana ze stosunkiem pracy, wiec okres przedawnienia powinien wynosić
    3 lata.
    Może sie myle, najlepiej zadzwinić do PIP i zapytac jak to wygląda.
    Pozdrawiam.
    Malgorzata