  • 1. Data: 2004-04-14 19:39:25
    Temat: zasiedzenie równoległe
    Od: "anna koc" <m...@g...pl>

    Dzień dobry mam pytanko. Mieszkam w domu, którego właściciele wyjechali z
    kraju z 50 lat temu i ślad po nich zaginął. Dom jest wielorodzinny, stary i
    stoi na bardzo ładnej dużej działce. Na tę właśnie działkę łaszczy się Gmina
    i dlatego wystąpiła o zasiedzenie. Sprawa jest w toku. Moja rodzina
    zamieszkuje w tym domu z 70 lat i też mogłabym wystąpić o zasiedzenie.
    Pytanie:
    1) Czy mogę zasiedzieć swoje mieszkanie pomimo, że Gmina zasiedzi resztę domu
    i działkę?
    2) Czy jeżeli zasiedzę lokal to będę miała jakieś prawo do ziemi na której
    stoi dom?
    3) Nowe prawo dotyczące władz terytorialnych wprowadzono w 1990 roku, czy
    Gmina, która liczy sobie 14 lat może zasiedzieć posesję?
    4) Ile czasu trwa sprawa o zasiedzenie?
    5) Czy jeśli nie zdążę złożyć swojego wniosku przed zasiedzeniem posesji
    przez Gminę to mogę jeszcze zwrócić się do sądu o zasiedzenie czy już
    przepadło?