  • 1. Data: 2004-04-14 19:43:24
    Temat: ile lat ma małoletni?
    Od: "peen" <p...@o...pl>

    Witam,

    Czy jest ustawowa definicja małoletniego?
    Szukałem w KK i nie mogę znaleść, prosiłbym wiec o pomoc.

    Jeżeli nie ma, to do jakiego wieku uznaje się, iż ktos jest małoletni (np. w
    przypadku art. 51 KK) i na jakiej podstawie

    Dzieki za pomoc
    Marek Bober

  • 2. Data: 2004-04-14 19:49:49
    Temat: Re: ile lat ma małoletni?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    peen wrote:
    > Jeżeli nie ma, to do jakiego wieku uznaje się, iż ktos jest małoletni (np. w
    > przypadku art. 51 KK) i na jakiej podstawie

    kodeksu cywilnego

    KG

  • 3. Data: 2004-04-14 20:26:38
    Od: "peen" <p...@o...pl>

    > kodeksu cywilnego

    rozumiem, iz wniosek taki mozna wysnuc posredni z art. 10 KC. Czyli
    maloletnim bedzie osoba ponizej 18 roku zycia, tak?

  • 4. Data: 2004-04-14 20:59:25
    Od: lasasa <l...@f...egospodarka.pl>

    witam!
    art. 10 KC zawiera definicje pelnoletniego, a contrario wynika z niej
    ze maloletnim jest osoba ktora nie ukonczyla 18-lat.

    pozdrawiam
    lasasa

    --
    lasasa

    studEnt
    lasasa's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf
    o&userid=39
    View this thread: http://forum.egospodarka.pl/showthread.php?threadid=
    87321

  • 5. Data: 2004-04-14 21:35:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "peen" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Definicję małoletniego znajdujemy w art. 10§2 kc. Czyli małoletni to osoba
    do 18 lat, o ile wcześniej związku małżeńskiego nie zawrze. Z inną
    definicją się nie spotkałem i wydaje mi się, że właśnie tak należy
    rozumieć to w wypadku kodeksu karnego. Z tym że w art. 200 kk i nast.
    ograniczenie jest do lat 15-tu.

  • 6. Data: 2004-04-14 21:58:32
    Od: "peen" <p...@o...pl>

    > Z tym że w art. 200 kk i nast. ograniczenie jest do lat 15-tu.

    Mi wlasnie chodzi o 202 KK. Od 1 maja 2004, bedzie mial on tresc jak tu:
    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/2031_u.htm

    Art. 202. § 2. Kto małoletniemu poniżej lat 15... (tu nie ma watpliwosci)
    Art. 202. § 3. Kto w celu rozpowszechniania produkuje, utrwala lub sprowadza
    albo rozpowszechnia lub publicznie prezentuje treści pornograficzne z
    udziałem małoletniego albo treści ... (tu nie ma gornej granicy wieku, wiec
    trzeba gdzie indziej szukac)

  • 7. Data: 2004-04-15 00:04:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > albo rozpowszechnia lub publicznie prezentuje treści pornograficzne z
    > udziałem małoletniego albo treści ... (tu nie ma gornej granicy wieku,

    No to wygląda, że 18 lat. Ale coś mi się nie chce wierzyć. Zresztą wobec
    braku definicji pornografii, to cokolwiek martwy przepis.