  • 1. Data: 2004-08-02 08:29:32
    Temat: Z karana dziewczyna do USA...?
    Od: "Maro" <m...@y...com>

    Witam, mam pytanie odnosnie wyjazdu do USA. Chodzi o to, ze planuje ze swoja
    dziewczyna wyjechac do USA. Problem w tym, ze od ostatniego pobytu moja
    duszka jest osoba karana... za spowodowanie wypadku pod wplywem alkoholu
    [0,5 promila, ale to wystarczylo aby uznac to za przestepstwo]. Dostala
    maly wyrok w zawieszeniu. I tu mam pytanie czy nie zatrzymaja jej na
    lotnisku [zalozmy ze nie podda sie odprawie imigracyjnej na Okeciu] czy jej
    nie cofna z Newarku ze wzgledu na jej karalnosc. Czy ktos wie jakie
    iformacje odczytuje urzednik z ekranu - ten ktory decyduje o przyznaniu
    wstepu? Do jakich baz maja dostep? Zeby bylo przyjemniej jej byly ktory jej
    nie nawidzi twierdzi, ze zlozyl na nia doniesienie do ambasady, ze jest
    karana. Czy to prawda co twierdzi ten palant? Czy mogl zlozyc doniesienie i
    czy ma to jakikolwiek wplyw na wstep - oczywiscie turystyczny ;)? [bo ze
    staraniami o staly pobyt to juz chyba lipa - probowalibysmy przez malzenstwo
    uzyskac staly pobyt ale teraz sami nie wiemy].

    Moja dziewczyna byla juz raz w USA i wrocila nie przekraczajac limitu
    poprzedniego pobytu.

    Czy moze powinna poddac sie wstepnej odprawie na Okeciu... czy na okeciu
    korzystaja z tych samych baz danych?

    Dodam, ze byly jest glina i rzeczywiscie mogl cos zglosic a co gorsza
    zapewne wiedzial jak to sie robi.

    Pozdrawiam
    Maro

    P.S. Czy ktos zna w Polsce [moze byc Warszawa] prawnikow [przynajmniej
    srednich] od prawa emigracyjnego USA?

  • 2. Data: 2004-08-02 08:37:14
    Temat: Re: Z karana dziewczyna do USA...?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@y...com> napisal(a):
> [...]
    > nie cofna z Newarku ze wzgledu na jej karalnosc. Czy ktos wie jakie
    > iformacje odczytuje urzednik z ekranu - ten ktory decyduje o przyznaniu

    Nie mają dostępu do rejestru skazanych, IMHO.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-02 10:44:01
    Od: "Brunet" <b...@p...onet.pl>

    A ja tak sobie pozwole z dupy strony...

    W Wlk. Brytanii obowiazuje zakaz wjazdu osobom karanym :) i teraz powiedz
    tega glowo sakd angole czerpia wiedze czy dany kowalsi siedzial w pierdlu
    czy nie ?
    Skad o tym wiem a no z tad ze zelazny Mike Tyson mial problemy z wjzadem na
    swoja walke bo byl karany i jakos w ramach laski zrobili dla niego wyjatek

  • 4. Data: 2004-08-02 12:13:08
    Od: "Maro" <m...@y...com>

    > Skad o tym wiem a no z tad ze zelazny Mike Tyson mial problemy z wjzadem
    na
    > swoja walke bo byl karany i jakos w ramach laski zrobili dla niego wyjatek

    Jedyny pomysl jaki mi przychodzi do glowy to to ze Tyson jest znany i wiedza
    to z telewizji... a moze nie.... nie mam pojecia do czego maja dostep a do
    czego nie.

  • 5. Data: 2004-08-02 19:24:37
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Mon, 2 Aug 2004 12:44:01 +0200, na pl.soc.prawo, Brunet napisał(a):

> [...]
    > swoja walke bo byl karany i jakos w ramach laski zrobili dla niego wyjatek

    Zwykle ZTCP jest że składa się oświadczenie o niekaralności. Oświadczenie
    takie można złożyc - ale skutki składania fałszywych oświadczeń mogą mieć
    bolesne i dalekosiężne skutki.
    --
    Mieczysław
    ----