  • 1. Data: 2004-05-12 12:44:10
    Temat: dot. ustawy o zamowieniach publicznych - PILNE
    Od: "Kasia" <m...@o...pl>

    Witam

    W ustawie o zamowieniach publicznych istnieje zapis, iz oferent powinien
    zlozyc oswiadczenie o posiadaniu odpowiedniego potencjalu technicznego.

    Czy istnieje jakis komentarz tlumaczacy co przez to nalezy rozumiec?
    Jak mozna formalnie sprawdzic takie oswiadczenie?
    Jak mozna takie oswiadczenie podwazyc i czy mozna??

    Czy znacie jakies linki do komentarzy do ww. ustawy?

    Dziekuje

    Katarzyna

  • 2. Data: 2004-05-12 12:54:38
    Temat: Re: dot. ustawy o zamowieniach publicznych - PILNE
    Od: "Pawel" <w...@p...onet.pl>

    no co ty ustawa dopiero zaczyna obowiazywac a ty juz chcesz do niej
    komentarz lol

    pozdr P

  • 3. Data: 2004-05-12 12:59:43
    Od: "Zenek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia" napisał w wiadomości

    > Czy znacie jakies linki do komentarzy do ww. ustawy?

    i tak nikt ci tu nie pomoze przy
    pisaniu pracy... zalosna jestes...

    Zenek

  • 4. Data: 2004-05-12 13:16:23
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Kasia wrote:

> [...]
    > Jak mozna takie oswiadczenie podwazyc i czy mozna??
    >
    > Czy znacie jakies linki do komentarzy do ww. ustawy?

    Na stronie UZP jest dostępny dwuczęściowy przewodnik po nowej ustawie,
    są też publikowane co miesiąc Informatory UZP - lutowy i marcowy
    zawierają już odrobinę interpretacji poszczególnych przepisów.
    Znajdziesz to tutaj: http://www.uzp.gov.pl - dział Publikacje.

    Generalnie, jeśli nie postawiłaś konkretnych warunków w tej sprawie w
    specyfikacji, to nie widzę z praktycznego punktu widzenia wielkich
    możliwości podważenia oświadczenia. Oczywiście możesz zwrócić się do
    oferenta o wyjaśnienia (art. 87 ust. 1), ale nie wiem na ile to może Ci
    się przydać, skoro na tym etapie postępowania nie możesz ani stawiać
    dodatkowych warunków, ani żądać dokumentów, o których w specyfikacji nie
    było mowy. Jeśli uznajesz, że złożył oświadczenie nieprawdziwe (tj. że
    jego potencjał techniczny jest z pewnością niewystarczający) to na Tobie
    spoczywa ciężar udowadniania tego, a nie muszę chyba pisać, że problem
    to jest ogromny (wypadałoby wtedy również zgłosić to do prokuratury).

    Samo sformułowanie o potencjale technicznym znajdowało się również w
    starej ustawie, więc możesz grzebać w orzecznictwie jej dotyczącym - czy
    to we wspomnianym Informatorze UZP, czy to w publikowanym przez UZP
    orzecznictwie, czy w dostępnym niestety tylko na papierze "Doradcy"
    (http://www.publicus.pl/).

    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/