  • 1. Data: 2004-05-12 13:42:24
    Temat: Odmowa podania danych osobowych- pytanie.
    Od: "Kropeczka" <k...@a...cc.pl>

    Witam wszystkich, mam nadzieję, że ktoś kto zna sie na prawie lepiej niż ja
    odpowie mi na pytanie:)

    Sprawa wygląda tak. Mójemu znajomemu nasza kochana straz miejska założyła
    blokadę na koła:) za nieprawidłowe parkowanie. Parkowanie - ok..dla mnie nie
    ma sprawy, stał tam gdzie nie powinien:)
    Ale... przy spisywaniu danych, S.M. zadał dość miłe pytanie..czy jest Pan
    żonaty, jaki status itd. Jak dla mnie mógł to sobie sprawdzić w dowodzie,
    który zresztą trzymał w ręku.. No i tutaj się zaczeło. Znajomy odpowiedział,
    że przecierz nie musi mu takich danych udostepniać. Po czy zadzwonił jeszcze
    na policje, aby upewnic się, że ma racje. Osoba z którą rozmawiał przyznała
    mu rację. Na to nasz SM dołożył do mandatu również zarzut odmowy podania
    danych. Sąd Grodzki uznał winę znajomego w pierwszym jak i w drugim
    przypadku. Jak to więc jest... ma prawo czy nie. Bo jesli nie to nasi
    policjanci sa niedoinformowani?? Z tego co znalazłam to mial takie prawo,ale
    coż jestem laikiem, moge się mylic. Tylko dlaczego zaprzyjaźniony policjant
    powiedział mi to samo..?
    Jak z tego wybrnąć..

    pozdrawiam
    Kropeczka

  • 2. Data: 2004-05-13 08:51:44
    Temat: Re: Odmowa podania danych osobowych- pytanie.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Kropeczka" <k...@a...cc.pl> napisał:

    >zarzut odmowy podania danych. Sąd Grodzki uznał winę znajomego
    >w pierwszym jak i w drugimprzypadku.
    IMHO należało sprecyzować jakich danych (okazał swój DO) i tego
    dowodzić przed sądem. Na pewno był zobowiązany do podania swego:
    obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia i zamieszkania.

    >policjanci sa niedoinformowani??
    Czy tylko policjanci .... ;-)

    >Jak z tego wybrnąć..
    Wybrnąć ? Został już ukarany przez sąd.