  • 1. Data: 2011-07-22 18:56:00
    Temat: zasady eskortowania pojazdów przez policje
    Od: "dr_indy" <t...@g...pl>

    Witam,

    zanim pytania, historia:
    jadąc ostatnio przez Trójmiasto miałem okazję trafić na policję jadącą na
    sygnale. Widząc ją w lusterku oczywiście zjechałem na bok, aby przepuścić.
    Wymijając mnie policjantka siedząca na miejscu pasażera machała lizakiem.
    Byłem przekonany, że chyba mnie chcą zatrzymać (choć jechałem spokojnie w
    mieście którego nie znam z rodziną na wkacje). Gdy zacząłem włączać się do
    ruchu usłyszałem klakson. ... Otóż za radiowozem jechałty trzy fury (chyba z
    politykierami). Owe fury nie miały żadnego koguta tylko jechały na
    waryjnych. Wyglądało to jakby jakaś menda poczepiła się pod pojazd
    uprzywilejowany np. karetka by ominąć korek. Nic na szczęście się nie
    stało - a jechałem z dzieckiem.

    jeżeli ujęła kogoś w/w historia proszę o info:
    - czy zgodnie z prawem poruszała się taka kolumna ?- przypominam auta
    cywilne bez koguta (tylko awaryjne), radiow.óz tylko z przodu.

    dziękuję za info

    dr_indy

  • 2. Data: 2011-07-22 19:07:30
    Temat: Re: zasady eskortowania pojazdów przez policje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dr_indy" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - czy zgodnie z prawem poruszała się taka kolumna ?- przypominam auta
    > cywilne bez koguta (tylko awaryjne), radiow.óz tylko z przodu.

    Radiowóz z przodu powinien mieć włączone czerwone i niebieski światło
    błyskowe. Za kolumną również wóczas w środku pojazdy mogą nie mieć sygnałów
    uprzywilejowania, ale na epwno nie powinny jechać na światłach awaryjnych,
    bo te służą do czego innego. Nie znając okoliczności moim zdaniem ta
    kolumna nie była prawidłowo prowadzona. Natomiast być może maja u
    zastosowanie przepisy o stanie wyższej konieczności i z tego powodu to w
    ten sposób zorganizowano.

  • 3. Data: 2011-07-22 19:26:10
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Robert Tomasik

    > Natomiast być może
    > maja u zastosowanie przepisy o stanie wyższej konieczności i z tego
    > powodu to w ten sposób zorganizowano.

    LOL. A jaka to wyższa konieczność?

  • 4. Data: 2011-07-22 19:32:37
    Od: "dr_indy" <t...@g...pl>

    Radiowóz miał sygnały dźwiękowe i świetlne teraz już nie pamietam jakiego
    koloru, ale pewnie takiego jak nalezy.

  • 5. Data: 2011-07-22 23:04:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    > begin Robert Tomasik

    > LOL. A jaka to wyższa konieczność?

    Nie mam zielonego pojęcia, jaka mogła tam być. W tych samochodach
    przykładowo przewożono krew dla umeirajacego i nie było czasu skompletować
    prawidłowego konwoju? Ufam, że było to coś nagłego, czego się wcześniej
    przewidzieć nie dało.

  • 6. Data: 2011-07-22 23:04:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Radiowóz miał sygnały dźwiękowe i świetlne teraz już nie pamietam jakiego
    > koloru, ale pewnie takiego jak nalezy.

    No to trudno mi cokolwiek więcej napisać.

  • 7. Data: 2011-07-23 06:02:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Nie mam zielonego pojęcia, jaka mogła tam być. W tych samochodach
    > przykładowo przewożono krew dla umeirajacego i nie było czasu
    > skompletować prawidłowego konwoju?

    Słaby przykład. Krew może wieźć sam radiowóz, nie potrzeba kolumny.

    > Ufam, że było to coś nagłego, czego się wcześniej przewidzieć nie
    > dało.

    Ta, pewnie pani posłanka spieszyła sie do fryzjera.
    W ogóle wożenie polityków na zasadzie pojazdów uprzywilejowanych to
    granda.

  • 8. Data: 2011-07-23 09:33:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:j0do69$hnk$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Słaby przykład. Krew może wieźć sam radiowóz, nie potrzeba kolumny.

    To był przykład.

    > Ta, pewnie pani posłanka spieszyła sie do fryzjera.
    > W ogóle wożenie polityków na zasadzie pojazdów uprzywilejowanych to
    > granda.

    Czasem ma sens z powodu konieczności zapewnienia im ochrony. Ale tylko
    czasem.

  • 9. Data: 2011-07-23 12:27:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Radiowóz z przodu powinien mieć włączone czerwone i niebieski światło
    > błyskowe. Za kolumną również wóczas w środku pojazdy mogą nie mieć
    > sygnałów uprzywilejowania, ale na epwno nie powinny jechać na (...)

    Niestety bardzo często widuję kolumny pojazdów, w których czerwone
    światło ma tylko lider a końca kolumny nie oznacza nic, albo, żeby
    było śmieszniej, ma je także jeden lub kilka pojazdów w środku
    kolumny...

    MJ

  • 10. Data: 2011-07-23 12:45:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > światło ma tylko lider a końca kolumny nie oznacza nic, albo, żeby
    > było śmieszniej, ma je także jeden lub kilka pojazdów w środku

    W środku mogą mieć.