  • 1. Data: 2008-08-12 09:07:54
    Temat: zasadność reklamacji
    Od: Robert Steward <d...@g...pl>

    witam
    sklep sprzedał klientowi zestaw mebli (szafki pokryte lakierowanym fornirem)
    klient towar przyjął a ze względu na różnice w odcieniu otrzymał rabat
    po kilku miesiącach użytkowania, zgłosił u sprzedawcy reklamacje w
    powyższej kwestii (różnicy odcieni)
    sprawa dostala rozpatrzona negatywnie i trafiła do federacji konstumenta
    (klient zarządał wymiany mebli)

    jako sprzedawca nie poczuwam sie do wymiany mebla,
    na jaki paragraf mógłym sie powołać, aby powyższy temat zamknąć

    kolega google nie pomógł, choć szukałem:(

    pozdr, r

  • 2. Data: 2008-08-12 09:13:48
    Temat: Re: zasadność reklamacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Steward pisze:
> [...]
    >
    > jako sprzedawca nie poczuwam sie do wymiany mebla,
    > na jaki paragraf mógłym sie powołać, aby powyższy temat zamknąć

    Jeśli jesteś w stanie udowodnić, że klient wiedział o różnicy w
    odcieniach, to reklamacja jest bezzasadna. Nie można reklamować czegoś,
    na co się wcześniej zgodziło.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-12 10:38:57
    Od: Norbert <n...@g...USUNTO.com>

    Robert Steward pisze:
> [...]
    > na jaki paragraf mógłym sie powołać, aby powyższy temat zamknąć
    >
    > kolega google nie pomógł, choć szukałem:(

    Masz podpisany papier przez klienta ze w zwiazku z roznica w odcieniu
    otrzymuje on rabat i zgadza się na to?

  • 4. Data: 2008-08-12 10:45:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.08.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Jeśli jesteś w stanie udowodnić, że klient wiedział o różnicy w
    > odcieniach, to reklamacja jest bezzasadna. Nie można reklamować czegoś,
    > na co się wcześniej zgodziło.

    Jeszcze z innej beczki - jesli jest to istotna różnica w odcieniach to
    trudno jej było nie zauważyć od samego początku, a termin na zgłoszenie
    niezgodności to 2 miesiące od jej stwierdzenia.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-08-12 15:19:20
    Od: Robert Steward <d...@g...pl>

    Norbert napisał(a):

    > Masz podpisany papier przez klienta ze w zwiazku z roznica w odcieniu
    > otrzymuje on rabat i zgadza się na to?

    w protokole odbioru jest zapis
    "rabat od podwykonawcy elementów fornirowanych -xxx złoty
    różnice w odcieniach było widać i klient to widział
    i akceptował w/w stan

  • 6. Data: 2008-08-12 16:07:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Robert Steward <d...@g...pl> napisal:
    > w protokole odbioru jest zapis
    > "rabat od podwykonawcy elementów fornirowanych -xxx złoty
    > różnice w odcieniach było widać i klient to widział
    > i akceptował w/w stan

    No to masz tylek chroniony, a klient moze wzorem przyslowiowej
    kozy 'bujac sie na drzewo'.

    A swoja droga roztropnosc godna pochwaly :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek