  • 1. Data: 2008-08-12 07:24:49
    Temat: Zaliczka na mieszkanie
    Od: "Z\(a\)miennik" <k...@o...pl>

    Witam

    Mam następujący problem. Miesiac temu podpisalem umowe o najem mieszkania,
    mialem sie wprowadzic 1 wrzesnia. Wczoraj zadzwonila do mnie włascicielka
    mieszkania ze rezygnuje z najmu bo musi sprzedac mieszkanie. Zaplacilem jej
    zaliczke w wysokosci 500 zł. Jakie mam prawo do odszkodowan itp? Slyszalem
    ze moge zadac od niej zwrotu podwojnej wartosci zaliczki, czy to prawda ?

    dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2008-08-12 08:37:13
    Temat: Re: Zaliczka na mieszkanie
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Z(a)miennik pisze:
    > Witam
    >
    > Mam nastepuj?cy problem. Miesiac temu podpisalem umowe o najem mieszkania,
    > mialem sie wprowadzic 1 wrzesnia. Wczoraj zadzwonila do mnie w?ascicielka
    > mieszkania ze rezygnuje z najmu bo musi sprzedac mieszkanie. Zaplacilem jej
    > zaliczke w wysokosci 500 z?. Jakie mam prawo do odszkodowan itp? Slyszalem
    > ze moge zadac od niej zwrotu podwojnej wartosci zaliczki, czy to prawda ?
    >

    > dziekuje za odpowiedzi

    Zaliczke zwroci - ale tylko to co jej dales. Zaliczka jest zawsze zwracana.

    Zadatek - o to ci chodzilo - wtedy by musiala zwrocic podwojnie, a
    jakbys ty sie wycofal to zadatek rpzepada

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-08-12 08:43:16
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    Jakie są zatem najistotniejsze różnice pomiędzy zaliczką, a zadatkiem?

    Zaliczka
    a.. po wykonaniu usługi zostaje wliczona w jej cenę,
    b.. jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to zwracają one
    sobie wzajemne świadczenia, w tym także zaliczkę,
    c.. jeśli umowa zostaje rozwiązana z winy dającego zaliczkę, zaliczka
    pozostaje u drugiej strony umowy,
    d.. jeśli umowę rozwiąże strona biorąca zaliczkę, jest ona zobowiązana do
    zwrotu pobranej zaliczki.

    Zadatek
    a.. jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to zwracają one
    sobie wzajemne świadczenia, w tym także zadatek,
    b.. jeśli umowa została wykonana prawidłowo, zadatek zostaje zaliczony w
    na poczet ceny,
    c.. jeśli umowa nie została wykonana, z uwagi na rezygnację strony, która
    zadatek dała, zadatek przepada na rzecz biorącego zadatek,
    d.. jeśli umowa nie została zrealizowana z przyczyn leżących po stronie
    biorącej zadatek, strona dająca zadatek może od umowy odstąpić i żądać
    zwrotu zadatku w podwójnej wysokości.

    pozdrawiam witek