  • 1. Data: 2008-08-12 06:13:29
    Temat: znak osiedlowy i zakaz parkowania
    Od: DeeCann <d...@o...pl>

    Na jednym z osiedli jest wydzielone miejsce parkingowe na 6-7
    samochodow. Przy tym miejscu wbito ostatnio znak ze parking jest tylko
    dla mieszkancow osiedla XY. Jest to zwykla biala tablica z napisem, bez
    zadnych "autografow" spoldzielni, gminy czy miasta. Dodam ze ow miejsca
    parkingowe znajduja sie przy drodze osiedlowej takze wjazd na ta drgoe
    jest jaknajbardziej "legalny".
    Pytanie moje tyczy sie skutecznosci i podstaw prawnych tegoz znaku. Na
    jakiej podstawie mieszkancy/spoldzielnia moze wytyczac gdzie moze a
    gdzie nie moze parkowac "przyjezdny". Rownie dobrze moglbym w nocy
    przyjechac i obok wbic identyczny znak z napisem "To miejsce jest dla
    lysego Romana".
    Z jednej strony rozumiem mieszkancow ktorzy nie maja gdzie parkowac bo
    miejsca zajete ale z drugiej strony czy dzieki takiemu znaku maja oni
    "ochrone" tego miejsca, czy straz miejska reaguje na takie znaki?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-12 08:24:37
    Temat: Re: znak osiedlowy i zakaz parkowania
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Pytanie moje tyczy sie skutecznosci i podstaw prawnych tegoz znaku. Na
    > jakiej podstawie mieszkancy/spoldzielnia moze wytyczac gdzie moze a
    > gdzie nie moze parkowac "przyjezdny".

    Jeśli to ich teren to mogą robić wszystko.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-08-12 09:06:46
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Jeśli te wyznaczone miejsca zrobili na drodze publicznej, to nie wolno im czegoś
    takiego. Zgłaszasz na policje i dostają mandat za stawianie znaków. Jesli jest
    to ich teren, to mogą.

    Podam Ci przykład od innej strony:
    Developer budując nasz blok zadbał o wybudowanie miejsc parkingowych, które są
    usytuowane na naszym prywatnym terenie. Tyle, że nieogrodzonym, bo sie tego nie
    da zrobić. Natomiast developer bloku naprzeciwko postawił blok tak, że nie da
    się parkować inaczej, niż wzdłuż ulicy (kilkanaście miejsc na jakieś 200
    mieszkań). Z jakiej oparafii mamy pozwalać na parkowanie sąsiadom na naszym
    terenie?

    N 50 05' 04"
    E 19 53' 43"

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2008-08-12 09:11:59
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Niemozliwe - nie dostałby pozwolenia na budowę.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-08-12 09:19:57
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Niemozliwe - nie dostałby pozwolenia na budowę.
    A jednak. Zobacz sobie. Poniżej masz poprawione współrzędne.

    --
    Lukasz
    50 05'07"N

  • 6. Data: 2008-08-12 09:23:10
    Od: DeeCann <d...@o...pl>

    LukaszS pisze:
    > Jeśli te wyznaczone miejsca zrobili na drodze publicznej, to nie wolno
    > im czegoś takiego. Zgłaszasz na policje i dostają mandat za stawianie
    > znaków. Jesli jest to ich teren, to mogą.

    Czyli jesli tam stane to grozi mi jakis tam mandat jesli zostanie to
    zgloszone do SM ? Bo z drugiej strony SM powinna sprawdzic mnie
    osobiscie czy nie jestem mieszkancem danej spoldzielni, a nie od razu
    mandat za wycieraczke. Chyba ze potem w momencie zgloszenia sie do SM
    nalezy potwierdzic ze jest sie mieszkancem tejze spoldzielni
    A teren na ktorym jest ten ow parking nalezy do spoldzielni. Takze jesli
    spoldzielnia ma kilka osiedli to jak sie uprze to na wszystkich
    miejscach parkingowych moze umiescic taki znak.
    Dzieki za informacje.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-08-12 09:35:31
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > czy nie jestem mieszkancem danej spoldzielni, a nie od razu mandat za
    > wycieraczke

    Jeśli to ich prywatny teren, to mandatu nie dostaniesz. Natomiast bardzo
    prawdopoodbne, że jakiś dziad zrobi Ci rysę na całą długość samochodu, albo
    spuści powietrze z opon.

    > A teren na ktorym jest ten ow parking nalezy do spoldzielni. Takze jesli
    > spoldzielnia ma kilka osiedli to jak sie uprze to na wszystkich miejscach
    > parkingowych moze umiescic taki znak.

    Tak własnie może zrobić i ma do tego pełne prawo. Może też wystawić znak z
    informacją, że opłata za parkowanie kosztuje np. 5 zł za godzinę.

    --
    Lukasz
    50 05'07"N

  • 8. Data: 2008-08-12 10:49:35
    Od: DeeCann <d...@o...pl>

    LukaszS pisze:

> [...]
    >
    > Tak własnie może zrobić i ma do tego pełne prawo. Może też wystawić znak
    > z informacją, że opłata za parkowanie kosztuje np. 5 zł za godzinę.

    Ok, za wszystkie odpowiedzi dziekuje, zaspokoilem swoja ciekawosc ;)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-08-12 19:48:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli to ich teren to mogą robić wszystko.

    A w praktyce? Pozwą do sądu o zaniechanie naruszania własności :-)

  • 10. Data: 2008-08-12 21:08:32
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A w praktyce? Pozwą do sądu o zaniechanie naruszania własności :-)

    Nie, ale mogą wpaść na pomysł zakupu blokady. I cyk... wezmą i zamkną auto rządając
    100 zł opłaty za parkowanie.

    *piotr'ek*