  • 1. Data: 2021-10-01 16:14:53
    Temat: zarzuty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Staroc, bo sprzed roku

    https://tvn24.pl/krakow/grodzisko-dolne-nie-zyje-9-l
    atek-ktory-zakrztusil-sie-jedzeniem-4661507
    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Grodzisk-Dolny
    .-9-latek-zakrztusil-sie-jedzeniem.-Chlopiec-nie-zyj

    ale

    "9-latek wraz z rodzicami przebywał na terenie ośrodka wypoczynkowego
    położonego w Grodzisku Dolnym na Podkarpaciu. Podczas jedzenia dziecko
    się zakrztusiło. Chłopiec trafił do Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego
    nr 2 w Rzeszowie, gdzie w nocy zmarł.

    Prokuratura wszczęła śledztwo w kierunku nieumyślnego spowodowania
    śmierci chłopca. Śledztwo prowadzone jest "w sprawie", a nie
    "przeciwko", dotychczas bowiem nikomu nie postawiono zarzutu."

    To co z tym nieumyslnym spowodowaniem smierci ... cos trzeba wpisac,
    ale to bez znaczenia co, bo zawsze mozna zmienic ?

    J.

  • 2. Data: 2021-10-01 22:03:34
    Temat: Re: zarzuty
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2021 o 16:14, J.F pisze:
    > To co z tym nieumyslnym spowodowaniem smierci ... cos trzeba wpisac,
    > ale to bez znaczenia co, bo zawsze mozna zmienic ?

    TAkio mamy kpk, że nie można prowadzić postępowania w sprawie
    wyjaśnienia, co zaszło i trzeba je o coś prowadzić. Jak ktoś popełni
    samobójstwo, to bada się, czy ktoś mu nie pomógł.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-10-02 00:13:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > To co z tym nieumyslnym spowodowaniem smierci ... cos trzeba wpisac,
    > ale to bez znaczenia co, bo zawsze mozna zmienic ?

    Jak zwykle - robert bredzi. Normalnie robi się sprawę w sprawie a nie
    przeciwko. Dziwne tylko że nadmkomisarz pierdoli w tak podstawowych
    sprawach. To nawet dezodorant powinien ogarnąć.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-10-02 09:10:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > TAkio mamy kpk, że nie można prowadzić postępowania w sprawie
    > wyjaśnienia, co zaszło i trzeba je o coś prowadzić. Jak ktoś popełni
    > samobójstwo, to bada się, czy ktoś mu nie pomógł.

    I komu wtedy stawiacie zarzuty?

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-10-02 13:25:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.10.2021 o 09:10, Shrek pisze:

    > I komu wtedy stawiacie zarzuty?

    No jak wyjdzie, że ktoś jednak pomagał, to jak myślisz komu?

  • 6. Data: 2021-10-02 17:59:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2021 o 13:25, nadir pisze:

    > No jak wyjdzie, że ktoś jednak pomagał, to jak myślisz komu?

    MOżesz nie wiedzieć o co chodzi, więc tłumaczę. Kulson robert twierdził
    (i nadal to podtrzymuje), że żeby prowadzić sprawę trzeba komuś postawić
    zarzuty, bo inaczej się nie da. No więc komu stawiają zarzuty zanim
    przeprowadzą pierwsze czynności? Pewnie matce - bo komuś trzeba;)

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-10-04 07:33:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Oct 2021 00:13:07 +0200, Shrek wrote:

    > Jak zwykle - robert bredzi. Normalnie robi się sprawę w sprawie a nie
    > przeciwko. Dziwne tylko że nadmkomisarz pierdoli w tak podstawowych
    > sprawach. To nawet dezodorant powinien ogarnąć.

    No widzisz, jakby juz przestal, zreszta powyzej wyraznie mamy "w
    sprawie". Tylko to "nieumyslne spowodowanie smierci" mnie troche
    dziwi, no ale moze racja, ze nie mozna prowadzic w sprawie
    "nieszczesliwego wypadku".

    A moze i faktycznie kucharka winna, rodzice, kierownik osrodka,
    dyspozytorka pogotowia, ratownicy z karetki, lekarze ze szpitala ...
    jak to bylo w sprawach cywilnych - skoro maloletniemu winy przypisac
    nie mozna ... musi byc winny ktos pelnoletni :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-10-04 18:11:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2021 o 07:33, J.F pisze:

    > No widzisz, jakby juz przestal,

    Rzeczywiście przestał się na ten temat wypowiadać, natomiast zdania
    oficjalnie nie zmienił, wiec zostaje to czego nie sprostował.

    > zreszta powyzej wyraznie mamy "w
    > sprawie".

    Bo każdy wie, że prowadzi się sprawy "w sprawie" i sprawy "przeciwko".
    Tylko kulson w randze nadkomisarza o tym nie wiedział i pierdolił od
    rzeczy, że jak znajdą trupa w aucie to trzeba właścicielowi postawić
    zarzuty spowodowania śmierci, bo inaczej sie nie da. Co ciekawe nie
    odnosi sie to do przypadku jak zwłoki znajdą w kiblu - wtedy nie ma
    podstaw...

    > Tylko to "nieumyslne spowodowanie smierci" mnie troche
    > dziwi, no ale moze racja, ze nie mozna prowadzic w sprawie
    > "nieszczesliwego wypadku".

    W sumie - czemu nie? Ale rzeczywiście - w sprawie to w sprawie -
    prawdopodobnie i tak umorzą a w razie stawiana zarzutów to można
    paragraf zmienić. Choć dalej tak trochę głupio kumuś kto stracił dziecko
    winę sugerować bez specjalnego uzasadnienia.

> [...]
    > jak to bylo w sprawach cywilnych - skoro maloletniemu winy przypisac
    > nie mozna ... musi byc winny ktos pelnoletni :-)

    Zapewne się okaże że nikt winny nie był i śledztwo _w_sprawie_ się
    umorzy. Jednak trochę inny kaliber niż stawianie zarzutów rodzicom z
    niewiedzy.

    --
    Shrek