  • 11. Data: 2007-02-25 09:05:54
    Temat: Re: zaprzeczenie własnemu podpisowi pod umową jaka kara?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:errjca$5s5$1@achot.icm.edu.pl...

    > A z czego to wynika?
    > Jakis paragraf ?

    Z samej istoty rzeczy. jak jest stroną, to nie świadkiem.

  • 12. Data: 2007-02-25 13:50:49
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    > Z samej istoty rzeczy. jak jest stroną, to nie świadkiem.

    Jakoś mnie to nie przekonuje.
    To, że mam interes prawny i jestem stroną - powodem czy pozwanym ,chyba nie
    oznacza , że nie mogłem byc świadkiem jakiegoś faktu sprawy i na tę
    okoliczność złożyć zeznania przed sądem prawdziwe lub nie.
    Chyba , że z przepisów prawa wynika , że strona moze kłamać bezkarnie - nie
    jestem prawnikiem, ale z tego, co mi wiadomo dotyczy to oskarżonych ,a nie
    powoda czy pozwanego w sprawie cywilnej o zapłate chyba, że się myle to
    prosze podać jakąś podstawe prawną.
    A w przypadku tego zaprzeczenia podpisu na policji czy w prokuraturze
    składając wzory podpisu do ekspertyzy grafologicznej, pozwany zrobi to
    chyba jako świadek ,bo prokurator jeszcze nie wie ,czy to jego podpis czy
    nie.
    mareK

  • 13. Data: 2007-02-25 14:07:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To, że mam interes prawny i jestem stroną - powodem czy pozwanym ,chyba nie
    > oznacza , że nie mogłem byc świadkiem jakiegoś faktu sprawy i na tę
    > okoliczność złożyć zeznania przed sądem prawdziwe lub nie.

    Ja nie wtierdzę, że będziesz kłamał. Tu mamy raczej wybór w rodzaju, że załóżmy
    dyrektor firmy albo jest mężczyzną, albo kobietą. Przy czym moze być i kobietą i
    mężczyzną, ale obydwoma na raz nie.

  • 14. Data: 2007-02-27 11:45:57
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Robert Tomasik dość niespodziewanie napisał(a):
    > Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    >
    > Wiem, toteż z tego powodu nie może odpowiadać za przestępstwo z art.
    > 233 kk.

    Zraz zaraz, a przepisa art. art 303 i 304 kpc to już skreślono?
    Strona moze odpowiadac ze składanie fałszywych zeznań tylko trzeba do tego
    odpowiednio doprowadzić.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 15. Data: 2007-02-27 14:17:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Zraz zaraz, a przepisa art. art 303 i 304 kpc to już skreślono?
    > Strona moze odpowiadac ze składanie fałszywych zeznań tylko trzeba do tego
    > odpowiednio doprowadzić.

    Faktycznie, o tym nie pomyślałem. No w każdym razie nie w charakterze świadka.