  • 1. Data: 2004-07-27 07:15:54
    Temat: zapoznanie podejrzanego z aktami sprawy
    Od: "j." <m...@N...gazeta.pl>

    hej,

    Jak w temacie, czy orientujecie sie czy wpodejrzany ma jakieś prawa, czy
    może złożyć odwołanie dot. akt sprawy. Np jeżeli wynik badania
    psychiatrycznego (skierowanie z prokuratury) był inny niż oczekiwał. Czy
    zapoznanie z aktami to jedynie formalność ?

    dziękuję za odpowiedzi

    --
    j.

  • 2. Data: 2004-07-27 10:30:02
    Temat: Re: zapoznanie podejrzanego z aktami sprawy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "j." <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > psychiatrycznego (skierowanie z prokuratury) był inny niż oczekiwał. Czy
    > zapoznanie z aktami to jedynie formalność ?

    Po zapoznaniu się z katami masz jeszcze 7 dni na złożenie wniosków
    dowodowych. W szczególności możesz złożyć wniosek o ponowne badanie
    psychiatryczne, ale najpewniej zostanie odrzucony jako zmierzający do
    przedłużenia postępowania.

  • 3. Data: 2004-07-27 23:17:11
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "j." <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Po zapoznaniu się z katami masz jeszcze 7 dni na złożenie wniosków
    > dowodowych.

    No, po zapoznaniu się z katami to raczej za późno na składanie wniosków
    dowodowych :))).

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 4. Data: 2004-07-27 23:28:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:ce6nbb$4e5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No, po zapoznaniu się z katami to raczej za późno na składanie wniosków
    > dowodowych :))).

    Art. 321§5 kpk. tylko pomyliłem, i ma 3 dni. i tak starczy.

  • 5. Data: 2004-07-28 06:17:24
    Od: " j." <i...@g...pl>

    > Art. 321§5 kpk. tylko pomyliłem, i ma 3 dni. i tak starczy.

    bardzo dziękuję za pomoc
    zapytam jeszcze o jedno... czy można napisać skargę na treść notatki
    służbowej - która absolutnie mija sie z prawdą i na formę badania
    psychiatrycznego?

    dzięki

  • 6. Data: 2004-07-28 21:17:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " j." <i...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zapytam jeszcze o jedno... czy można napisać skargę na treść notatki
    > służbowej - która absolutnie mija sie z prawdą i na formę badania
    > psychiatrycznego?

    Na treść notatki służbowej, to jakoś nie bardzo. Ale można wnieść o
    przesłuchanie na tę okoliczność z uprzedzeniem o odpowiedzialności karnej
    jej autora, a następnie dowieść mu, że złożył fałszywe zeznania. Ale na to
    trzeba dowodów. Z tym, ze skarżenie się na notatkę, skoro się nie potrafi
    dowieść fałszu, ma jeszcze mniejszy sens.

    Co do formy badania psychiatrycznego, to raczej zażalił bym się do Okręgowej
    Izby Lekarskiej. Najprędzej oni są w stanie to zbadać. Z tym, ze trzeba by
    się znać na tym jak to powinno wyglądać. Ja bym się nie tyle od razu żalił,
    co raczej opisał przebieg badania i poprosił o sprawdzenie, czy jest on
    zgodny ze standardami.