  • 1. Data: 2004-07-27 05:16:52
    Temat: Parkingowy i zakaz zatrzymywania
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Witam.
    MOje pytanie dotyczy sytuacji w której parkingowy pobiera opłaty za postój
    w strefie parkowania. Samochodów jednak stoi na zakazie zatrzymyania, czy
    ma prawo pobierać opłate?

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
    Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.

  • 2. Data: 2004-07-27 05:41:08
    Temat: Re: Parkingowy i zakaz zatrzymywania
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał(a)
    w news'ie: news:Xns95334A16EBF96rasrobklubchippl@127.0.0.1

    > MOje pytanie dotyczy sytuacji w której parkingowy pobiera opłaty za
    > postój w strefie parkowania. Samochodów jednak stoi na zakazie
    > zatrzymyania, czy ma prawo pobierać opłate?

    Jedno wyklucza drugie. Nie może być zakazu zatrzymywania
    w wyznaczonej strefie parkowania. Coś pokręciłeś.?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Bądź takim, abyś nie musiał czerwienić się sam przed sobą... "

  • 3. Data: 2004-07-27 07:17:11
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > User "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał(a)
    > w news'ie: news:Xns95334A16EBF96rasrobklubchippl@127.0.0.1

    > Jedno wyklucza drugie. Nie może być zakazu zatrzymywania
    > w wyznaczonej strefie parkowania. Coś pokręciłeś.?

    Bardzo często przed płatnymi miejscami parkingowymi w Warszawie (droga
    publiczna, parkomat) jest znak "zakaz zatrzymywania", który powinien obejmować
    również chodnik. Jednocześnie jest znak informacyjny "miejsca parkingowe". Czy
    mogę nie płacić?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2004-07-27 13:58:36
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >jest znak "zakaz zatrzymywania", który powinien obejmować również chodnik.
    I "obejmuje" ;-)

    >Jednocześnie jest znak informacyjny "miejsca parkingowe".
    Czyli parkować wolno, ponieważ znak B-35 i 36 obowiazują, z wyjątkiem
    miejsc, gdzie za pomocą znaku dopuszcza się postój lub zatrzymanie.

    >Czy mogę nie płacić?
    Płacić można zawsze - tu raczej trzeba.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-07-27 14:56:10
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Andrzej_K. ukrywający sie jako n...@n...spam.pl we wiadomości
    news:27072004.7012F455@andykowal.biaman.net naskrobał:

    > Jedno wyklucza drugie. Nie może być zakazu zatrzymywania
    > w wyznaczonej strefie parkowania. Coś pokręciłeś.?

    Wjeżdżając do centrum miasta są ustawione znaki informujące o płatnej
    strefie parkowania. Jest odcinek ulicy w centrum na którym obowiązuje
    zakaz zatrzymywania. Czy może być pobierana opłata za postój w tym
    miejscu?

  • 6. Data: 2004-07-27 16:55:36
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał:

    >obowiązuje zakaz zatrzymywania.
    Za złamanie tego zakazu grozi MK.

    >Czy może być pobierana opłata za postój w tym miejscu?
    IMHO oczywiście tak. Opłaty pobiera się w całej strefie, a prawo nie
    przewiduje wyjątków zależnych od tego czy parkujący stosuje się do
    przepisów PoRD czy też nie.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-07-27 20:13:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > IMHO oczywiście tak. Opłaty pobiera się w całej strefie, a prawo nie
    > przewiduje wyjątków zależnych od tego czy parkujący stosuje się do
    > przepisów PoRD czy też nie.

    A IMHO niekoniecznie. Sądzę, że opłatę pobiera się za postój w miejscu do
    tego przeznaczonym (może być to w strefie, może też być to po prostu
    parking). Jeśli w danym miejscu zgodnie z prawem nie mogę parkować, to jak
    można ządać ode mnie opłaty za parkowanie w tym miejscu? Mandat karny to
    oczywiście inna sprawa.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 8. Data: 2004-07-28 08:21:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jotte" <t...@W...pl> napisał:

    >Sądzę, że opłatę pobiera się za postój w miejscu do tego przeznaczonym
    >(może być to w strefie, może też być to po prostu parking).
    Sądzisz, ale jak rozumię, nie potrafisz tego prawnie uzasadnić ;-(

    >to jak można ządać ode mnie opłaty za parkowanie w tym miejscu?
    Tak, jak wcześniej napisałem, opłaty pobiera się za parkowanie w
    strefie (całej strefie) płatnego parkowania, a nie tylko za parkowanie
    w wyznaczonych/dozwolonych tam miejscach !
    Oto podstawa prawna - ustawa o drogach art. 13. 1. Korzystający z dróg
    publicznych są obowiązani do ponoszenia opłat za:
    1) parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie
    płatnego parkowania

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-07-28 14:13:05
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Sądzisz, ale jak rozumię, nie potrafisz tego prawnie uzasadnić ;-(
    Ja rozumiem tak, że w strefie płatnego parkowania mogą być miejsca
    niedozwolone i zaparkowanie w ich obszarze jest takim samym wykroczeniem,
    jak i poza strefą. Parkować można w miejscach do tego przeznaczonych. Dla
    parkowania na zakazie fakt istnienia strefy jest bez znaczenia. Można za to
    dostać mandat karny. Pobieranie opłaty parkingowej to w tej sytuacji
    czerpanie korzyści z cudzego naruszenia prawa. Tak chyba nie wolno, co? ;)

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 10. Data: 2004-07-28 15:00:20
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jotte" <t...@W...pl> napisał:

    >Można za to dostać mandat karny.
    To już zostało ustalone i nie podlega wątpliwości.

    >to w tej sytuacji czerpanie korzyści z cudzego naruszenia prawa.
    1. Pobiera się opłaty zgodnie z prawem (w całej strefie bez wyjątku)
    2. Za naruszenie prawa należy się dodatkowy MK
    3. Przyjęcie MK nie zwalnia z obowiązku opłaty za parkowanie w strefie

    Artur Golański