  • 11. Data: 2003-10-27 16:04:51
    Temat: Re: zapomniałem dokumestów samochodu z domu-zapłaciłem 700zł
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A też się nad tym zastanawiam. Chyba żadna. Natomiast jest ustawa
    nakazująca bezwarunkowe zabezpieczenie pojazdu bez OC.

  • 12. Data: 2003-10-27 20:49:22
    Od: "Marek Sołtysiak" <mareksol@[ciach]poczta.onet.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bnjvqm$agn$...@i...gazeta.pl...
    > A też się nad tym zastanawiam. Chyba żadna. Natomiast jest ustawa
    > nakazująca bezwarunkowe zabezpieczenie pojazdu bez OC.

    nie wiem, czy zauważyłeś ale miałem OC oraz zostałem ukarany za brak
    papierów mandatem 200 zł. Czy Brak przy sobie dokumentów jest więkrzym
    wykroczeniem niż przekroczenie prędkości o 100 km???? - max 500 zł a ja
    dostałem w sumie 700!!!!!!

    Coś tu nie jest tak...

  • 13. Data: 2003-10-27 20:55:01
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marek Sołtysiak" <mareksol@[ciach]poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:bnk060$icc$1@news.onet.pl

> [...]
    > papierów mandatem 200 zł. Czy Brak przy sobie dokumentów jest więkrzym
    > wykroczeniem niż przekroczenie prędkości o 100 km???? - max 500 zł a ja

    Kosztów holowania nie zaliczaj do kosztów kary_mandatu.
    To są dotkliwe koszty uboczne. Sądzę iż mogłeś tego uniknąć
    dostarczając te dokumenty porzez np. żonę?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wyścigi nie zawsze wygrywają najszybsi, a bitwy najsilniejsi -

  • 14. Data: 2003-10-27 21:13:10
    Temat: Re: zapomniałem dokumestów samochodu z domu-zapłaciłem 700zł [OT]
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...WYTNIJ.pl>

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "FXD.01001" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > moge
    >
    > "Mili" policjanci nie dopełnili obowiązków służbowych.
    > Za co ja podatki płacę do jasnej cholery ?;))))))))
    >

    > Pozdr
    > Leszek
    A według Ciebie to najlepiej kogoś ugotować. Policjant ma bronić słabych i
    takich co się bronić nie mogą. Jak ktoś ma 800 na egzystencję to powinien być
    broniony a przynajmniej nie karany z górnej półki. Ten co zaczął wątek trafił
    na wstrętnych łobuzów. Policjant to nie pan władza to stróż. Ma pilnować
    przestrzegania prawa. A podatki płacisz po to żeby żaden policjant nie
    dostawał działki z odstawionych na parking przez kumpla samochodów. Tylko to
    jakoś nie działa. Złóż zażalenie do kogo chcesz, że twoje podatki idą psu pod
    ogon. Tomek

  • 15. Data: 2003-10-27 22:10:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Byłem przekonany, że pisząc o "papierach" miałeś na myśli OC i dowód
    rejestracyjny. jeśli miałeś OC, to na jakiej podstawie odholowano pojazd?
    Zgodnie z Prawem o ruchu drogowym:

    1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
    1) pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia
    ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu,
    2) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu
    lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia,
    3) przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi
    określonych w przepisach ruchu drogowego.

    2. Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma
    możliwości zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy:
    1) kierowała nim osoba:
    a) znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu
    albo środka działającego podobnie do alkoholu,
    b) nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub
    używania pojazdu,
    2) jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje
    uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska.

    3. Pojazd może być przemieszczony lub usunięty z drogi, jeżeli utrudnia
    prowadzenie akcji ratowniczej.

    W takim wypadku mogłeś zarządać, by pozostawiono Twój samochód w miejscu
    kontroli. Ty byś sobie wziął taksówkę i wrócił z dokumentami. Mandat byś
    dostał, ale obligu odholowywania nie było moim zdaniem.

  • 16. Data: 2003-10-28 20:50:02
    Od: "Marek Sołtysiak" <mareksol@[ciach]poczta.onet.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik

    > Byłem przekonany, że pisząc o "papierach" miałeś na myśli OC i dowód
    > rejestracyjny. jeśli miałeś OC, to na jakiej podstawie odholowano pojazd?
    > Zgodnie z Prawem o ruchu drogowym:

    Pisząc o "papierach" miałem na myśli wszystkie papiery. Mam je razem z
    dowodem, paszportem OC i prawko itp....
    Nie spieram się, że zgodnie z prawem Policjant mógł zarządać odholowania
    pojazdu. Ale dlaczaego do jasnej cholery na parking za który wraz z
    holowaniem przez 3 km zapałciłem 500 zł!!! (stał tam 1H.). Dlaczego ta
    usługa "depozytowa" jest droższa niż standardowe odcholowanie na prośbę
    kierowcy o 1000%!!!!! Pewnie ktoś dostał w łapę!!

    A moja żona nie miała możliwości dostarczenia papierów w przeciągu 10 minut
    do patrolu, który właś miał się "zwijać". Sprawa działa się o 40 km od domu.

    ŁAPÓWKARSTWO!! Jakie są ceny za hol i depozyt w Twoim mieście????? Zapraszam
    do porównania.... I powiedzcie jeszcze, czy macie wybór jaka firma ma to
    uczynić? Bo ja nie mialem - co chyba nie jest zgodne z prawem handlowym....

    ŁAPÓWKARSTWO!!!

    MS

  • 17. Data: 2003-10-28 21:02:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co wiem, to u nas ogłoszono przetarg w wyniku którego wyłoniono
    bodajże 3 oferentów. Spośród nich jest wybierany holownik. Jakiś rok temu
    za holowanie i parkowanie przez kilka dni gość zapłacił dwieście coś
    złotych. Widziałem kwit.