  • 21. Data: 2008-09-25 18:41:18
    Temat: Re: zapis testament
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No tu nie mam pytań ;)

    > A w jaki sposób darowizna dokonana "na obcą osobę", jak mniemam chodziło
    > o to że NIE ujętą w testamencie, jest "doliczana do spadku"?

    A minęło już 10 lat?
    "liczšc wstecz od otwarcia spadku" jest tylko wtrąceniem. Przeczytaj ten
    artykuł bez tego wtrącenia.

  • 22. Data: 2008-09-26 00:16:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, witek wrote:

    > A minęło już 10 lat?
    > "liczšc wstecz od otwarcia spadku" jest tylko wtrąceniem. Przeczytaj ten
    > artykuł bez tego wtrącenia.

    Hm... zapisali tak, że szukanie sensu prowadzi do wniosku jak
    przedstawiłeś.
    A to de facto oznaczałoby nieskuteczność umowy darowizny.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-09-26 01:25:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... zapisali tak, że szukanie sensu prowadzi do wniosku jak
    > przedstawiłeś.
    > A to de facto oznaczałoby nieskuteczność umowy darowizny.

    no i to się zgadza.

  • 24. Data: 2008-09-26 07:18:01
    Od: "Bogdan Kwietniak" <d...@p...onet.pl>

    > no i to się zgadza.

    Co sprowadza nas spowrotem do mojego stwierdzenia, że za pomocą testamentu nijak
    nie da się rozporządzać swoim majątkiem. I tak każdy musi coś dostać, nawet
    jeśli tego nie chcę.
    Przy okazji dziękuję za uświadomienie, że jeśli komuś podaruję coś wartościowego
    to muszę pozostać przy życiu przez następne 10 lat albo będzie miał kłopoty ;)

    Bogdan