  • 1. Data: 2008-09-20 10:31:35
    Temat: jak udowodnić posiadanie rzeczy przed komornikiem ?
    Od: Mir <m...@s...pl>

    komornik może chcieć zająć tą rzecz ale rzeczywiście to nie jest
    własność dłużnika tylko współlokatora

    Mir

  • 2. Data: 2008-09-20 10:36:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mir pisze:
    > komornik może chcieć zająć tą rzecz ale rzeczywiście to nie jest
    > własność dłużnika tylko współlokatora

    I słusznie, komornik zajmuje rzeczy będące we władaniu dłużnika, bez
    badania, czy dłużnik jest faktycznie właścicielem rzeczy. Rzeczywisty
    właściciel może wystąpić do sądu z odpowiednim powództwem
    przeciwegzekucyjnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-09-20 10:46:21
    Od: Mir <m...@s...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > badania, czy dłużnik jest faktycznie właścicielem rzeczy. Rzeczywisty
    > właściciel może wystąpić do sądu z odpowiednim powództwem

    czy w takim przypadku pomoże wymeldowanie dłużnika z mieszkania ?
    czy wymeldowanie po orzeczeniu sądu będzie upoważniało do nie
    wpuszczenia komornika "bo dłużnik nie jest już tu zameldowany" ?

    ogólnie chodzi o to że dłużnik w tym mieszkaniu nie mieszka od dobrych
    paru lat, nie ma tu jego rzeczy, pozostaje tylko zameldowany.

    Mir

  • 4. Data: 2008-09-20 10:50:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mir pisze:

    > czy w takim przypadku pomoże wymeldowanie dłużnika z mieszkania ?
    > czy wymeldowanie po orzeczeniu sądu będzie upoważniało do nie
    > wpuszczenia komornika "bo dłużnik nie jest już tu zameldowany" ?

    Samo wymeldowanie nie oznacza z góry, że dłużnik tam nie mieszka.

    > ogólnie chodzi o to że dłużnik w tym mieszkaniu nie mieszka od dobrych
    > paru lat, nie ma tu jego rzeczy, pozostaje tylko zameldowany.

    Dużo zależy od zachowania komornika. Jeden spisze protokół, że
    dłużnik nie mieszka pod tym adresem, a drugi wpuszczony do mieszkania
    będzie zajmować wszystko co się nie rusza i jedynie powództwo do sądu
    byłoby skuteczne w celu przerwania egzekucji.

    A jeśli dłużnik faktycznie nie mieszka, to pomijając, że miał się
    wymeldować, obowiązek wymeldowania go ciąży też na właścicielu/najemcy
    lokalu. Należy zatem tego dokonać, i to nie tylko ze względu na
    komornika, ale też ze względu na odpowiedzialność z kodeksu wykroczeń.

  • 5. Data: 2008-09-20 11:03:03
    Od: Mir <m...@s...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Samo wymeldowanie nie oznacza z góry, że dłużnik tam nie mieszka.

    ale w tym przypadku to chyba komornik musi udowodnić, że dłużnik tu
    mieszka. równie dobrze może wejść do obcego mieszkania i powiedzieć że
    według nich dłużnik tu mieszka, na co właściciel mówi, że nie (i jedyne
    co ma to potwierdzenie w postaci "zaświadczenia z akt ewidencji o ilości
    osób zameldowanych w lokalu"

    jeżeli mam dokument potwierdzający wymeldowanie lub dokument o którym
    piszę wyżej, to chyba problem pozostaje po stronie komornika.

    Mir

  • 6. Data: 2008-09-20 11:26:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mir pisze:

> [...]
    >
    > jeżeli mam dokument potwierdzający wymeldowanie lub dokument o którym
    > piszę wyżej, to chyba problem pozostaje po stronie komornika.

    To wierzyciel wskazuje adres, pod jakim mieszka dłużnik, gdzie
    komornik ma zająć ruchomości.

    Przepis stanowi jedynie, że komornik może zająć ruchomości znajdujące
    się we władaniu dłużnika. Dłużnik może władać ruchomościami w miejscu
    zamieszkania, choćby nie było to jego miejsce zameldowania.

    Przepis nie stanowi, że egzekucji nie można prowadzić poza miejscem
    zameldowania dłużnika. Zatem brak meldunku, to nie jest problem komornika.

    Zauważ, że niemożność egzekucji poza miejscem zameldowania
    prowadziłaby do paradoksu, że dłużnik mógłby nie mieć miejsca
    zameldowania, a więc egzekucja wobec niego nie mogłaby być prowadzona.

    Poza tym komornik też człowiek i często podchodzi do tego "po
    ludzku". Zatem jeśli wierzyciel nigdy nie mieszkał pod adresem wskazanym
    przez wierzyciela, jak również nie był i nie jest tam zameldowany, to z
    dużym prawdopodobieństwem do zajęcia nie dojdzie.

    Jeśli jednak dłużnik jest gdzieś zameldowany i tam mieszka, albo
    istnieją przesłanki, że mieszka, choć nie jest zameldowany, to do
    egzekucji powinno dojść. Przy czym do rozstrzygania spraw spornych
    (pomijając sprawy oczywiste) nie jest komornik w trakcie prowadzenia
    egzekucji, tylko sąd.

  • 7. Data: 2008-09-20 12:06:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mir napisał:
    > ale w tym przypadku to chyba komornik musi udowodnić, że dłużnik tu
    > mieszka. równie dobrze może wejść do obcego mieszkania i powiedzieć że

    Oczywiście, że może.
    Znane są przypadki z Wrocławia, w którym komornik sprzedawał cudze
    rzeczy, nawet auta.
    I nic nie zrobisz - sędzia zawsze Ci napisze, że nie masz racji, to jest
    mafia.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2008-09-20 17:38:17
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    Mir wrote:

    > ogólnie chodzi o to że dłużnik w tym mieszkaniu nie mieszka od dobrych
    > paru lat, nie ma tu jego rzeczy, pozostaje tylko zameldowany.

    to tak powiedz komornikowi.
    A wymeldowanie w trybie administracyjnym to zupełnie inna sprawa i juz
    dawno powiniens to zrobic.