  • 1. Data: 2004-05-27 21:09:10
    Temat: zamówienia publiczne
    Od: "morfi" <d...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów!!!

    Mam pytanie, pytania. Pracuje w instytucji publicznej, która dostaje kase
    np. z gminy czy rządu, na remont. Jest to kwota 20 tyś zł.. chcielibyśmy
    kupić materiały głównie budowlane jakieś zaprawy farby okna i tp. Najlepiej
    by było kupić to w jakiejś dużej hurtowni budowlanej na terenie Wrocławia,
    bo mozna się wtedy liczyć z rabatami i w ogóle. I teraz chodzi o to czy na
    tą kwote trzeba robić przetargi, jak tego prawnie dokonać?? W piśmie było
    też napisane, aby pieniądze wydać zgodnie z ustawa o zamówieniach
    publicznych. Jak najszybciej to wsyztsko porobić, jakie papiery formalności
    żeby wydać owe pieniądze na materiał. Może ktos zna linki z takimi
    poradami?? Zaznaczam też, że nie wchodzi w rachube żadna firma budowlana,
    tylko sam materiał, renowacji dokonamy we własnym zakresie.
    Jakub.

  • 2. Data: 2004-05-28 06:48:26
    Temat: Re: zamówienia publiczne
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    morfi wrote:

> [...]
    > poradami?? Zaznaczam też, że nie wchodzi w rachube żadna firma budowlana,
    > tylko sam materiał, renowacji dokonamy we własnym zakresie.

    To nie ma znaczenia. Zgodnie z art. 4 ust. 8 ustawy nie stosuje się jej
    przepisów do zamówień o wartości niższej niż równowartość 6.000 euro
    (stosując kurs 1 euro = 4,0468 zł). Zatem w przypadku zamówień, których
    wartość szacunkowa (netto) nie przekracza tych 24 tys. zł nie musisz
    stosować żadnych procedur opisanych w prawie zamówień. Wystarczy więc w
    umowie z dostawcą powołać się na powyższy zapis ustawy.

    Natomiast w praktyce w takiej sytuacji warto zrobić sobie rozeznanie
    cenowe (choćby zebrać cenniki z paru hurtowni), żeby był jakowyś dowód
    na to, że dołożyłeś wszelkiej staranności by wydatek był dokonany "w
    sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych
    efektów z danych nakładów" (art. 28 ustawy o finansach publicznych).

    Istnieje co prawda jeszcze nakaz sumowania wartości zamówień na dostawy
    z tej samej grupy CPV udzielanych w sposób powtarzający się okresowo,
    ale ten przypadek na oko w Twojej sytuacji nie zachodzi. Więc nie ma
    czym się przejmować.

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 3. Data: 2004-05-28 10:22:26
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Grzegorz Bednarczyk pisze:

> [...]
    > stosować żadnych procedur opisanych w prawie zamówień. Wystarczy więc w
    > umowie z dostawcą powołać się na powyższy zapis ustawy.

    Trzeba sie rzy tym zastanowic, czy przypadkiem nie podpadniesie podprzepis
    o "dzieleniu zamowienia "w celu ominiecia ustawy"

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-05-28 11:17:02
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Trzeba sie rzy tym zastanowic, czy przypadkiem nie podpadniesie podprzepis
    > o "dzieleniu zamowienia "w celu ominiecia ustawy"

    Tak, ale on całość dotacji przeznaczy na to zamówienie. Więc IMHO nie
    podpada specjalnie pod zamówienia "powtarzające się okresowo", bo jednak
    zdroworozsądkowo rozumując dotyczą one rzeczy codziennych (ktoś ciągle
    kupuje artykuły biurowe, bo ciągle są potrzebne itd.), a nie czegoś, co
    zdarza się wyjątkowo. I sumować z czymkolwiek innym nie ma potrzeby. No,
    chyba, że zajmuje się pozyskiwaniem dotacji na zakup materiałów
    budowlanych na co dzień ;)
    Zresztą, coby było śmiesznej, w CPV, jak teraz patrzę, farby (243), okna
    (203 - drewniane, 252 - plastikowe, 281 - metalowe) i zaprawy (246) są w
    różnych grupach :)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 5. Data: 2004-05-28 11:31:37
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Grzegorz Bednarczyk pisze:

    [...]

    > Tak, ale on całość dotacji przeznaczy na to zamówienie.

    Tak... Ale ja tylko "dla porzadku".
    napisal: "pracuje w firmie publicznej"

    Wiec jesli realizuja jakies zadanie ze "swojego" budzetu
    a dostali dodatkowa dotacje to musza uwazac, bo
    "zamowienie publiczne" odnosi sie do zakupu a nie do dotacji.
    jeslic zesc zakupu finansowana jest dotacja....to musza uwazac.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-05-28 12:31:00
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    > "zamowienie publiczne" odnosi sie do zakupu a nie do dotacji.
    > jeslic zesc zakupu finansowana jest dotacja....to musza uwazac.

    No tak, jeśli na ten remont będą kupować też materiały z własnych/innych
    środków, to rzeczywiście ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 7. Data: 2004-05-28 15:30:04
    Od: "morfi" <d...@g...pl>

    Na remont, będą dokonywane, tylko zakupy z środków pochodzących z owej
    dotacji. Więc rozumiem, że należało by dokonać rozeznania cenowego,
    pozbierać cenniki informacje o cenach (napewno duze hurtownie zrobią taki
    cenik na nasze żadanie, bo wkońcu unich mamy zostawić te 20 000 zł.) i tylko
    podpisać że w związku z ustawą o zamówieniach publicznych, dokonano wyboru
    tego najlepszego, najkozystniejszego i że potrzebny był przetrag, gdyż
    wartość srodków wydawanych nie przekroczyła 6000 euro. ??

  • 8. Data: 2004-05-28 16:52:17
    Od: "Grzegorz Bednarczyk" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego najlepszego, najkozystniejszego i że potrzebny był przetrag, gdyż
    > wartość srodków wydawanych nie przekroczyła 6000 euro. ??

    Nawet nie aż tak, w samej umowie wystarczy zawrzeć zapis, że zawarta została
    w oparciu o art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
    publicznych. I tyle. O tym, że wybrałeś rozwiązanie najkorzystniejsze, to Ty
    musisz być przekonany, a przy okazji oprócz samej świadomości warto mieć jakieś
    argumenty, które przekonają kogoś, kto będzie chciał to sprawdzić.
    No i rozumiem, że w drugiej linijce od końca przejęzyczenie jest, znaczy się
    winno być "niepotrzebny" ;)
    Pozdrowienia
    G. z chwilowo nieczynną sygnaturką

  • 9. Data: 2004-05-28 22:37:18
    Od: "morfi" <d...@g...pl>

    > No i rozumiem, że w drugiej linijce od końca przejęzyczenie jest, znaczy
    się
    > winno być "niepotrzebny" ;)

    no tak drobne przejęzyczenie.
    dziękuje i pozdrawiam, Jakub.