  • 1. Data: 2004-05-27 21:05:15
    Temat: ujemny spadek z niemiec
    Od: "Krzysiek" <g...@h...pl>

    witam

    jest taka sytuacja bratanek mojej tesciowej razem z rodzicami mieszkal w
    Niemczech legalnie - zmarlo sie mu - mial troche dlugu - na tamtejsze
    warunki nie duzo kolo 1 tys EUR. Jednak rodzice sie tego zrzekli a wg
    tamtejszego prawa spadek przechodzi na rodzine i tak brat matki chlopca oraz
    siostra jego taty (moja tesciowa) dostali zawiadomienie - oczywiscie w
    jezyku niemieckim - tlumaczenie przez przysieglego + notarialnie
    potwierdzone pismo ze sie tego zrzekaja poszlo - ale prawo niemieckie
    zadzialalo dalej - juz sie nie bede rozgalezial - moja zona oraz jej
    rodzenstwo dostali takiez samo pismo w jezyku niemieckim znowu do
    przetlumaczenia napisania zrzeczenia i wyslania - miedzy czasie tesciowa
    dostala kwitek na zaplacenie 10EUR - bez sens moim zdaniem ale trudno - nie
    przyszlo poleconym - zawsze moglo nie dojsc :-) ...
    I teraz tak - 3 pytania:
    1. Jak zrobic zeby to sie skonczylo bo zaczyna nas draznic ?
    2. Czy od 1 maja jako czlonek UE (w TV mowili ze jezyk polski jest teraz
    jezykiem urzedowym w UE) musimy odpisywac w jezyku niemieckim czy mozemy po
    Polsku i niech se sami tlumacza jelopy?
    3. Skoro wlasnorecznie moja zona napisze ze sie zrzeka i sie podpisze - to
    czy musi byc notarialnie to potwierdzone ?

    Z gory dzienx za wszelka pomoc
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-05-28 09:45:37
    Temat: Re: ujemny spadek z niemiec
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Thu, 27 May 2004 23:05:15 +0200, na pl.soc.prawo, Krzysiek napisał(a):
    > 3. Skoro wlasnorecznie moja zona napisze ze sie zrzeka i sie podpisze - to

    Jak macie dzieci to sprawa jeszcze się nie skończy.

  • 3. Data: 2004-05-28 10:32:13
    Od: "Krzysiek" <g...@h...pl>

    Użytkownik "piotr" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Jak macie dzieci to sprawa jeszcze się nie skończy.

    dzieki Bogu nie mamy dzieci - a mozna odpisac po Polsku i z pominieciem
    Notariusza?

  • 4. Data: 2004-05-29 08:59:07
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Thu, 27 May 2004 23:05:15 +0200,
    "Krzysiek" <g...@h...pl> napisał(a):

    ---->witam
    ---->
[...]

    <ciach>

    W Polsce już dawno by się państwo ,,zaopiekowało'' spadkiem. Żyjemy
    jednak w prawdziwej dżungli...

    A nie wiesz może jakie są podatki od spadku w Niemczech ? Założe się
    że albo nie ma albo są znacznie niższe...

    --
    Grzegorz