  • 1. Data: 2004-05-27 20:43:01
    Temat: wojsko
    Od: "Skodnov" <darrow[NOSPAM]@poprostu.net>

    Mam pare pytan odnosnie wojska:
    1. W jakich zawodach osoba moze miec problem znalezc zatrudnienie w wypadku
    gdy nie odbyla sluzby wojskowej ? (zakladamy ze jest calkowicie niezdatna do
    sluzby i juz jej nie odbedzie) ? Oczywiscie nie chodzi mi o widzimisie
    pracodawcy , lecz o to, ze podobno np. w policji nie mozna pracowac bez
    zaliczonej sluzby wojskowej (prawda to?) itp.
    2. Czy osoba ktora odbyla sluzbe wojskowa w sposob alternatywny (np. w
    policji, w strazy pozarnej lub podobnie) moze sie spotkac z podobnym
    problemem (j/w) ?

    Skodnov

  • 2. Data: 2004-05-27 22:43:56
    Temat: Re: wojsko
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Skodnov wrote:
> [...]
    > pracodawcy , lecz o to, ze podobno np. w policji nie mozna pracowac bez
    > zaliczonej sluzby wojskowej (prawda to?) itp.

    Jeśli ktoś jest 'niezdatny' (nie ma kategorii A) to do policji za chiny
    ludowe się nie dostanie! Czego byś chciał - równych szans i przyjmowania
    niepełnosprawnych? ;-P

  • 3. Data: 2004-05-27 22:58:33
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    wiadomości news:c95qv6$2hg8$1@news2.ipartners.pl...

    > Jeśli ktoś jest 'niezdatny' (nie ma kategorii A) to do policji za chiny
    > ludowe się nie dostanie! Czego byś chciał - równych szans i przyjmowania
    > niepełnosprawnych? ;-P

    dziwne, bo w bydgoszczy akurat niedawno przyjeto do policji wlasnie grupe
    niepelnosprawnych. oczywiscie nie jako "kraweznikow"

    pozdro
    ape

  • 4. Data: 2004-05-27 23:11:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ape wrote:

    > dziwne, bo w bydgoszczy akurat niedawno przyjeto do policji wlasnie grupe
    > niepelnosprawnych. oczywiscie nie jako "kraweznikow"

    Co najmniej dziwne - to by było sprzeczne z ustawą o policji.

    Chyba że jako cywilnych pracowników, a nie jako policjantów.

  • 5. Data: 2004-05-27 23:30:05
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    wiadomości news:c95si9$2i38$1@news2.ipartners.pl...

    > Co najmniej dziwne - to by było sprzeczne z ustawą o policji.
    >
    > Chyba że jako cywilnych pracowników, a nie jako policjantów.

    http://ww2.tvp.pl/tvppl/120,2004020379089.strona
    imho art. 4a to reguluje, a art. 25 nie stoi tu na przeszkodzie

    pozdro
    ape

  • 6. Data: 2004-05-28 00:18:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ape wrote:

    > http://ww2.tvp.pl/tvppl/120,2004020379089.strona

    No i dobrze mówiłem - cywilni pracownicy, a nie policjanci.

    A cywilnych się zatrudnia, a nie przyjmuje (na służbę).

    OK, może się kapeczkę czepiam ;)

    Żeby już było jasne - policjantem ktoś bez A zostać nie może, ale w
    firmie pod tytułem 'policja' na cywilnym etacie (sprzątaczki np.) może
    pracować i inwalida.

    Przyznaję się bez bicia, że odruchowo zinterpretowałem zapytanie o pracę
    w policji jako pracę w charakterze policjanta - a nie mam pewności, czy
    tak samo pomyślał inicjator wątku ;)

  • 7. Data: 2004-05-28 00:27:41
    Od: "SKY_NET" <w...@n...pl>

    > Żeby już było jasne - policjantem ktoś bez A zostać nie może, ale w
    > firmie pod tytułem 'policja' na cywilnym etacie (sprzątaczki np.) może
    > pracować i inwalida.
    Poza A wchodzi w grę jeszcze kat. B. Ktoś kto ma (miał) B może podjąć pracę
    w policji. Nie wydaje mi się żeby wtedy służba wojskowa była niezbędna.
    SKY_NET
    gg: 7356101

  • 8. Data: 2004-05-28 06:20:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SKY_NET" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Poza A wchodzi w grę jeszcze kat. B. Ktoś kto ma (miał) B może podjąć
    pracę
    > w policji. Nie wydaje mi się żeby wtedy służba wojskowa była niezbędna.

    b nie oznacza "niezdolny"
    inicjatorowi chodzilo o d, a najprawdopodobniej o e, wtedy to raczej w
    zadnej mundurowej nie dostanie pracy i napewno w kilku innych zawodach, bo
    sama kategoria to pryszcz wazne dlaczego ja dostal, w skrajnym przypadku
    nigdzie nie dostanie pracy

    jak dla mnie to za malo szczegolow, chyba ze chodzi tylko o ustawowy wymog
    posiadania okreslonej kategorii wojskowej/(stanu zdrowia) do pracy w danej
    sluzbie/zawodzie

  • 9. Data: 2004-05-28 07:28:17
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    >
    > jak dla mnie to za malo szczegolow, chyba ze chodzi tylko o ustawowy
    > wymog posiadania okreslonej kategorii wojskowej/(stanu zdrowia) do

    Jeszcze do niedawna do straży miejskiej przyjmowano "inwalidów" z D/E.
    Potem (jakieś 2 lata temu) wprowadzono zasadę że musza mieć A. WKU
    zostały zasypane wnioskami o komisję lekarską, a komisje na własne oczy
    zobaczyły dobroczynny wpływ transmisji sejmu i wystapień
    przewodnczącego L. - takie masowe cudowne ozdrowienia to już
    kanonizację sugerują...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2004-05-28 12:08:26
    Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    pracę
    > w policji. Nie wydaje mi się żeby wtedy służba wojskowa była niezbędna.

    NP. W AW słuzba wojskowa nie jest do szczescia potrzebna. natomiast
    kategoria A jak najbardziej.