  • 1. Data: 2004-05-27 21:01:49
    Temat: Zwrot towaru kupionego w sklepie internetowym
    Od: "Pawel" <n...@m...com>

    Witam,
    Czy jezeli chce zwrocic towar (czesc komputerowa), to musi byc on
    zafoliowany tak jak do mnie przyszedl?
    Zeby sprawdzic czy dziala musialem otworzyc opakowanie, czyli zerwac folie.
    Sprzedawca twierdzi, ze w takim przypadku nie przyjmie zwrotu.

    Moge powolac sie na te ustawe?:
    klient ma prawo odstąpienia od umowy kupna - sprzedaży zawartej na
    odległość, w terminie 10 dni od momentu otrzymania przesyłki - bez podawania
    powodu - art. 9 ust. 1 pkt. 6 i art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Oz. U. Nr 22, poz. 271).

  • 2. Data: 2004-05-28 01:19:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c95kvr$54l$1@atlantis.news.tpi.pl>, Pawel wrote:
> [...]
    > Zeby sprawdzic czy dziala musialem otworzyc opakowanie, czyli zerwac folie.
    > Sprzedawca twierdzi, ze w takim przypadku nie przyjmie zwrotu.

    MZ możesz. Istnienie cytowanego art. wynika z faktu, że gdy kupujesz coś
    wysyłkowo to nie masz mozliwości aby ocenić czy sprawdzić to co kupujesz.
    Taką możliwość w "normalnych" warunkach daje ustawa z dnia 27 lipca 2002.
    Poślij mu to wszystko z zachowaniem wszystkich formalności (nie przegap
    terminów) a jak się będzie stawiał to skontaktuj sie z Federacja
    Konsumentów lub Inspekcja Handlową. Wcześniej tez tam możesz zadzwonić :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-05-28 06:45:20
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

> [...]
    > Zeby sprawdzic czy dziala musialem otworzyc opakowanie, czyli zerwac folie.
    > Sprzedawca twierdzi, ze w takim przypadku nie przyjmie zwrotu.

    Ze strony Fed. Konsumentów:

    http://tinyurl.com/2ulka

    Zgodnie z ustawą:

    * Jeśli rezygnujesz z zakupu, to umowa pomiędzy Tobą a sprzedawcą
    uznawana jest za niezawartą i jesteś zwolniony ze wszelkich
    zobowiązań, musisz jednak oddać produkt w stanie niezmienionym (czyli
    nie możesz go używać przez te 10 dni), ale możesz go wypróbować (czyli
    przymierzyć, sprawdzić, jak działa).

    * Termin 10-dniowy liczy się od dnia dostarczenia produktu, a w
    przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.

    * Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane
    informacje o:
    - nazwie i siedzibie sklepu,
    - cenie obejmującej także cło i podatki,
    - zasadach zapłaty,
    - kosztach, terminie i sposobie dostawy,
    - prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
    - miejscu i sposobie składania reklamacji
    to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy
    miesiące.

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 4. Data: 2004-05-28 09:05:50
    Od: "Pawel" <n...@m...com>

> [...]
    > - miejscu i sposobie składania reklamacji
    > to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy

    Witaj,

    Czytalem ten artykul i czy jest tak, ze nadrzedne sa ustalenia regulaminu
    tego sklepu?
    Regulamin sklepu mowi:
    Kupujący ma prawo w czasie 3 dni od dnia otrzymania towaru odstąpić od umowy
    nie podając przyczyn. Jedynym wymogiem jest pisemne oświadczenie Kupującego
    (dotyczy przypadku, gdy towar nie nosi śladów użytkowania- jest nie
    rozpakowany).

    W artykule cytowanej przez Ciebie ustawy jest cos, ze jezeli strony nie
    umowily sie inaczej to on obowiazuje. W tym przypadku sprzedawca uscislil
    moje prawa.Wiec chyba nie mam racji ?

  • 5. Data: 2004-05-28 10:33:45
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Pawel pisze:

    > Witaj,
    >
    > Czytalem ten artykul i czy jest tak, ze nadrzedne sa ustalenia regulaminu
    > tego sklepu?

    Nie sa nadrzedne...
    Ustawa dopuszcza pewne postanowienia umowy inne nie.
    W tym sensie ustawa jest nadrzedna.

    Umowa moze byc jedynie uszczegolowieniem tego, co dopuszcza ustawa.

> [...]
    >
    > W artykule cytowanej przez Ciebie ustawy jest cos, ze jezeli strony nie
    > umowily sie inaczej to on obowiazuje. W tym przypadku sprzedawca uscislil

    Kazdy artykul obowiazuje i nemoze byc uchylony umowa..

    Boguslaw