  • 11. Data: 2014-04-17 16:00:44
    Temat: Re: zamordyzm - urzednicze bezprawie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hikikomorisan h...@a...pl ...

    > Zwiazkowcy pozwalaja sobie placic i pozwalaja zeby pracodawca placil
    > tyle ile oni uznaja za stosowne.

    Ale jednoczesnie wypowiadają się w sprawach ewentualnych zmian przepisów
    dla wszystkich pozostałych pracujących.

  • 12. Data: 2014-04-17 18:20:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-17 09:27, hikikomorisan wrote:

    > Wazne to jest to, ze koszty pracy najwyrazniej sa za wysokie. Inaczej
    > problem by nie istnial.

    Problem będzie zawsze istniał, bo nawet jak będziesz miał zapłacić
    dolara za euro, to dlaczego nie zakombinować i nie zapłać 70 centów?

    Shrek.

  • 13. Data: 2014-04-23 12:22:05
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 23:00:53 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Przeciez od zawsze jest tak, że nie liczy się to jak umowa się nazywa tylko
    >
    > jaki jest jej charakter.
    >
    > Wiec jak ktoś zatrudnia pracownika na etat, ale umowe nazywa zleceniem to
    >
    > wyprostowanie tego niedopatrzenia nie powinno nikogo dziwic :)))

    ciekawe jest czy gdy ZUS odkryje że umowa o pracę jest faktycznie umową o dzieło to
    też to zmieni :)))

  • 14. Data: 2014-04-23 14:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Lipski d...@t...pl ...

    > ciekawe jest czy gdy ZUS odkryje że umowa o pracę jest faktycznie
    > umową o dzieło to też to zmieni :)))

    hihihih :)
    Podejrzewam jednak, że takie przemianowanie zdarza się niezwykle rzadko.

  • 15. Data: 2014-04-23 14:07:59
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.04.2014 14:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik Przemek Lipski d...@t...pl ...

    > hihihih :)
    > Podejrzewam jednak, że takie przemianowanie zdarza się niezwykle rzadko.

    Wlasciwie umowa o prace to jest umowa o dzielo, z punktu widzenia praw
    autorskich majatkowych - bo przeciez wszystko co wytworzy pracownik w
    ramach stosunku pracy (etat) staje sie wlasnoscia intelektualną pracodawcy.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 16. Data: 2014-04-23 14:28:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 23 Apr 2014 12:00:45 +0000, Budzik napisał(a):

    > Podejrzewam jednak, że takie przemianowanie zdarza się niezwykle rzadko.

    Przypuszczam, że takie coś mogłoby się zdarzyć tylko w wypadku pójścia na
    macierzyński albo długie chorobowe.

  • 17. Data: 2014-04-25 16:46:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-17 18:20, Shrek pisze:
    > Problem będzie zawsze istniał, bo nawet jak będziesz miał zapłacić
    > dolara za euro, to dlaczego nie zakombinować i nie zapłać 70 centów?

    Tak to jest odwieczny problem.
    Jednak to co się ostatnio wyprawia ze śmieciowymi umowami to już jest
    patologia a nie tylko optymalizacja, elastyczność blebleble...
    Po prostu omija się podatek (bo to jest podatek) i okrada budżet państwa
    ;-) Lepiej by było żeby płacili wszyscy ale mniej.
    A w dodatku każda próba doprowadzenia tego bagna do normalności jest od
    razu narażona na wielkie działa szantażu że będą zwalniać pracowników i
    bezrobocie wzrośnie.

    Dzisiaj w "radyju" usłyszałem argument że przedsiębiorcy powinni stracić
    swoje przywileje wpuszczania wszystkiego w koszty bo zwykły Kowalski
    nigdzie sobie kosztów dojazdu do pracy nie wciągnie i żadnej ulgi nie
    dostanie.
    A generalnie jak już ma być unijna sprawiedliwość społeczna :-) to od
    stosownej kwoty majątku podatek katastralny.

    Już nie będę wspominać o kwocie wolnej od podatku która jest skrzętnie
    pomijana we wszystkich porównaniach z zachodem.
    Generalnie największe podatki (procentowo) płaci biedota i to powinno
    być centrum zainteresowania mądrali od zmniejszania obciążeń/podatków a
    nie "biedni" przedsiębiorcy. :-)

  • 18. Data: 2014-04-25 18:21:01
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 25.04.2014 16:46, z wrote:

    > Tak to jest odwieczny problem.

    Noooo ale to nie jest problem. Tak dziala biznes - kupic tanio, sprzedac
    drogo. Odkad neandertale zaczeli handlowac tak jest.

> [...]
    > Po prostu omija się podatek (bo to jest podatek) i okrada budżet państwa
    > ;-) Lepiej by było żeby płacili wszyscy ale mniej.

    No ale wystarczy sprawic, aby nie oplacalo sie to co sie oplaca.

    > A w dodatku każda próba doprowadzenia tego bagna do normalności jest od
    > razu narażona na wielkie działa szantażu że będą zwalniać pracowników i
    > bezrobocie wzrośnie.

    No bo jak bedzie to nikt nie wie. A juz w szczegolnosci rzadzcy, ktorzy
    rzadza "zyczeniowo".

    > Już nie będę wspominać o kwocie wolnej od podatku która jest skrzętnie
    > pomijana we wszystkich porównaniach z zachodem.

    i nawet ze wschodem....

    > Generalnie największe podatki (procentowo) płaci biedota i to powinno
    > być centrum zainteresowania mądrali od zmniejszania obciążeń/podatków a
    > nie "biedni" przedsiębiorcy. :-)

    Ale przedsiebiorcy biedni, bo biedota oskubana nie ma juz czego wydawac.

  • 19. Data: 2014-04-26 22:23:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-25 18:21, hikikomorisan wrote:

    > Noooo ale to nie jest problem. Tak dziala biznes - kupic tanio, sprzedac
    > drogo. Odkad neandertale zaczeli handlowac tak jest.

    Nie jest problem, dopóki nie wrzeszczą, że powinno się im to prawnie
    "ułatwiać", w sensie pozwalać obchodzić prawo, albo je zmieniać pod ich
    dyktando. I nie dotyczy to tylko małych i średnich przedsiębiorców, a
    nawet nie głównie.

    > No ale wystarczy sprawic, aby nie oplacalo sie to co sie oplaca.

    To może nie byłoby problemem. Ale tak naprawdę chodzi o to, żeby coś co
    się opłaca opłacało się jeszcze bardziej - defacto kosztem innych. W
    sumie ciężko się im dziwić - każdy orze jak może. Dziwie się tym, co tą
    papkę łykają;) Do której grupy nalezysz?:P

    Shrek.

  • 20. Data: 2014-04-27 22:01:47
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 22:23:57 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >
    > sumie ciężko się im dziwić - każdy orze jak może. Dziwie się tym, co tą
    >
    > papkę łykają;) Do której grupy nalezysz?:P

    Do grupy mniejpotliwych.