  • 1. Data: 2002-10-28 16:22:50
    Temat: zameldowanie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Od: GS <g...@p...onet.pl>
    Data: 28 października 2002 16:50

    Witam wszystkich.

    Mam nadzieje ze tego pytania nie bylo wczesniej.

    Otoz jakie prawa ma osoba zameldowana w mieszkaniu?
    przyklad:
    jest malzenstwo i jedna osoba jest wlascicielem mieszkania a druga jest
    zameldowana w innym miejscu.

    nie ma żadnych praw ...

    Jezeli teraz ta osoba mieszkajaca w innym
    miejscu chce sie zameldowac w mieszkaniu to czy musi niec zgode wlasciciela

    musi posiadać pewną dokumentacje przy zameldowaniu sie

    druk "zgłoszenie pobytu stałego" dla dorosłych i dzieci, zawierający podpis
    osoby meldującej się i czytelne podpisy właścicieli nieruchomości
    dowód osobisty
    potwierdzenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego

    i czy jezeli jest juz zameldowana to ma jakies prawa, ktorych nie ma sie nie
    bedac zameldowanym?

    prawa zamieszkiwania i zachowywania sie odpowiednio ...co masz na myśli
    mówiąc " ma jakieś prawa"

    A jezeli wlascicielem mieszkania (domu) jest rodzic a syn/corka jest
    zameldowana w tym to domu to czy sym/corka ma jakies prawa do tego domu, czy
    rodzic moze sprzedac mieszkanie(dom) bez wiedzy osob zameldowanych?

    raczej tego nie zrobi ponieważ musi uregulować kwestie opróżnienia lokalu
    przed jego sprzedaniem...
    nie sądze żeby kupujący narażał sie na dodatkowy problem...jedank w
    powyższym wypadku właściciel ma prawo do sprzedaży...

    Sandra

  • 2. Data: 2002-10-28 22:05:49
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2002, Sandra wrote:

    Sandro, chyba ci prefiksy wcięło ?? (fatalnie się czyta
    taki "niepoprefiksowany" post !) - pozwalam sobie
    dołożyć w imieniu twojego newsreadera ;)

    >+ Od: GS <g...@p...onet.pl>
    [...]
    >+ Mam nadzieje ze tego pytania nie bylo wczesniej.

    Oj... nie skomentuję, spytaj googla ;)
    Np. tak:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=zameldowani
    e%20zameldowania%20meldunek&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=
    *.prawo&lr=&as_drrb=b&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=20
    01&as_maxd=28&as_maxm=10&as_maxy=2002&num=100&hl=pl
    - ponieważ google "nie umie" maskować to trzeba słowa "meldunek"
    i "zameldowanie" odmienić przez wszystkie osoby i przypadki :(
    [...]
> [...]
    >+ musi posiadać pewną dokumentacje przy zameldowaniu sie
    [...]
    >+ i czytelne podpisy właścicieli nieruchomości

    Sandro, to od zawsze było bezprawne (IMO, patrz archiwa googla
    z dyskusjami na grupie), choć "prawem powielaczowym" wymuszane...
    A ty jeszcze ciągle ... ;)

    Patrz:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020628/p
    rawo/prawo_a_1.html
    http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/K_20_01.htm

    To że z niektórymi urzędami trzeba będzie powalczyć to pewnie
    prawda:
    http://www.jablonna.com.pl/gmina/urzad/interesant/po
    radnik_ewidencja_ludnosci_01.php
    (żadają "potwierdzenia faktu" wbrew IMHO stanowisku TK, do którego
    *odwołują się* jako do "podstawy prawnej" ! ROTFL !)
    [...]
> [...]
    >+
    >+ prawa zamieszkiwania i zachowywania sie odpowiednio ...co masz na myśli

    Yyyyy... do głosowania w wyborach samorządowych ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-29 13:45:07
    Od: "GS" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie sądze żeby kupujący narażał sie na dodatkowy problem...jedank w
    > powyższym wypadku właściciel ma prawo do sprzedaży...

    Ponownie witam,

    czyli podsumowujac:
    1. dlaczego syn/corka nie chce sie wymeldowac pomimo ze ma wlasne mieszkanie
    i tam mieszka?
    2. czyli osoba zameldowana nie bedaca wlascicielem ma prawo do
    zamieszkiwania czyli wlasciciel jej nic nie moze zrobic?

    Grzegorz S