  • 1. Data: 2002-10-28 15:44:34
    Temat: Wybory - nietypowa sprawa
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Jak to jest z naruszeniem ciszy wyborczej - sprawa wygląda następująco:

    Jeden z kandydatów wysłał list na grupę dyskusyjną. Post został wysłany na
    godzinę przed ciszą wyborczą (23.00, piątek). Wszystko byłoby OK, gdyby nie
    to że na komputerze miał ustawioną datę sobotnią. Sądzę, że to celowo aby
    post był zawsze na początku - w takim razie jest to naruszenie ciszy
    wyborczej. Wiem, że trudno będzie dowieść winy, ale ...
    Co o tym sądzicie ?

    Pozdrawiam, PB

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    "badz odwazny gdy rozum zawodzi badz odwazny
    w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy"

  • 2. Data: 2002-10-28 21:18:02
    Temat: Re: Wybory - nietypowa sprawa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 28 Oct 2002, Pawel Baranowski wrote:

> [...]
    >+ Jeden z kandydatów wysłał list na grupę dyskusyjną. Post został wysłany na
    >+ godzinę przed ciszą wyborczą (23.00, piątek).

    To to jest kilka tysięcy dowodów że został posłany przed
    ciszą. Myślisz że w newsserwerach nie ma *żadnej* informacji
    nt. kolejności postów ? - no to bramki news-maillist ją mają ;)

> [...]
    >+ post był zawsze na początku - w takim razie jest to naruszenie ciszy
    >+ wyborczej. Wiem, że trudno będzie dowieść winy, ale ...

    Że próbujesz sfałszować dowody ;>
    To że chwyt jest poniżej pasa - to jedno.
    To że *faktycznie* *nie popełnił* przestępstwa które usiłujesz
    mu zarzucić - to drugie. Nie nazywa się to "pomówienie" ? ;)
    Owszem - obetentegować go za to co zrobił, oskarżając
    o lamerstwo bądź chamstwo[1] - to może i można. Ale... nie
    przesadzaj (z pomawianiem), bo możesz twardo lądować :]
    [1] - oczywiście należy zdecydować się na linię ataku :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-29 10:37:15
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisal
    <P...@i...stanp
    ol.com.pl>:

    > To to jest kilka tysięcy dowodów że został posłany przed
    >ciszą. Myślisz że w newsserwerach nie ma *żadnej* informacji
    >nt. kolejności postów ? - no to bramki news-maillist ją mają ;)

    No właśnie dlatego wiem kiedy został wysłany naprawdę.

    > Że próbujesz sfałszować dowody ;>
    > To że chwyt jest poniżej pasa - to jedno.
    > To że *faktycznie* *nie popełnił* przestępstwa które usiłujesz
    >mu zarzucić - to drugie. Nie nazywa się to "pomówienie" ? ;)

    Nie, przecież nie powiedziałem o kogo konkretnie chodzi. A swoją drogą to
    rzeczywiście doszedłem do wniosku, że przestępstwa nie było. Bo gość nie
    popełnił zabronionego czynu, w sumie wysłał to przed ciszą.
    Więc nawet gdyby udowodnić, że zrobił to celowo, to i tak nie było
    przestępstwa - czy się mylę ?

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Pozdrawiam, PB

  • 4. Data: 2002-10-30 23:52:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 29 Oct 2002, Pawel Baranowski wrote:
    [...]
    >+ Nie, przecież nie powiedziałem o kogo konkretnie chodzi.

    Rzeczywiście, nie użyłem trybu przypuszczającego :)
    ("jak*byś* podał" - to by było), przyjmuję upomnienie :)
    [...]
> [...]
    >+ popełnił zabronionego czynu, w sumie wysłał to przed ciszą.
    >+ Więc nawet gdyby udowodnić, że zrobił to celowo, to i tak nie było

    IMO dokładnie tak jest - do oceny idą fakty, nie zamiary.

    Złe ustawianie zagara w osobistym PC nie podlega karze :]
    (być może 'niestety' w tym przypadku :))

    Pozdrowienia, Gotfryd