  • 1. Data: 2002-10-28 16:38:57
    Temat: Wystapienie o NIP - konto w banku
    Od: "Art" <s...@p...onet.pl>

    Czy skladajac wniosek o nadanie NIP-u jest wymagane posiadanie konta w
    banku czy mozna zrobic to bez konta i pozniej doslac do Urzedu dane jego
    dotyczace ?
    Jaka jest w tym przypadku podstawa prawna to okreslajaca.

  • 2. Data: 2002-10-28 18:22:58
    Temat: Re: Wystapienie o NIP - konto w banku
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    Okresl, czy jestes osoba fizyczna, czy podmiotem gospodarczym.
    Jezeli jestes osoba - niepotrzebne jest Ci konto w banku, mozesz dostawac
    wyplaty "do reki", a NIP musisz miec.
    A jesli, jestes podmiotem gospodarczym, to mozesz sie tez udac na
    pl.sci.ekonomiczne
    Pozdrawiam
    Daniel

  • 3. Data: 2002-10-28 21:28:14
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2002, Art wrote:

    >+ Czy skladajac wniosek o nadanie NIP-u jest wymagane posiadanie konta w
    >+ banku czy mozna zrobic to bez konta i pozniej doslac do Urzedu dane jego
    >+ dotyczace ?

    Nie trzeba konta.

    >+ Jaka jest w tym przypadku podstawa prawna to okreslajaca.

    Nie ma podstawy aby *z powodu NIPu* wymagać konta.
    Do "płatności osobistych" konta nie trzeba.
    Praktycznie *obrót* dospodarczy (prawo wymaga żeby dużymi
    kwotami operować przelewem) wymaga konta, inne przyczyny
    są co najmniej wątpliwe, pomijając sprawę że wszystkie
    (znane) wymagają używania konta "po" rozpoczęciu DG !
    Kwestię używamia konta "osobistego" przezornie pomijam
    bo na "podatki" było tego sporo ;)
    Niemniej - żadna rejestracja w US (wliczając VAT), poza
    oczywiście zgłoszeniem konta :) konta nie wymaga.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-10-28 22:53:40
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Niemniej - żadna rejestracja w US (wliczając VAT), poza
    >oczywiście zgłoszeniem konta :) konta nie wymaga.

    Jesteś tego pewny że tego nie wymagają ?
    Oglądam sobie właśnie formularz NIP1 i w polu C5 "rachunki
    bankowe związane z DG" nie ma informacji o tym, że można nie
    podawać. Jest coś takiego tylko dla B5 "osobisty rachunek
    bankowy". Nie będzie się US czepiać jak C5 zostanie puste ?

    pozd.
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-10-28 23:50:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2002, ppinq wrote:

    >+ >Niemniej - żadna rejestracja w US (wliczając VAT), poza
    >+ >oczywiście zgłoszeniem konta :) konta nie wymaga.
    >+
    >+ Jesteś tego pewny że tego nie wymagają ?

    Jestem pewien - testowałem :)

    >+ Oglądam sobie właśnie formularz NIP1 i w polu C5 "rachunki
    >+ bankowe związane z DG" nie ma informacji o tym, że można nie

    Pomijam kwestię że nie pisałeś o DG... ;)

    >+ podawać. Jest coś takiego tylko dla B5 "osobisty rachunek
    >+ bankowy". Nie będzie się US czepiać jak C5 zostanie puste ?

    Nie będzie. Później złożysz informację, nie pamiętam
    - jakiś NIP-3 czy jakoś tak... Masz 7 dni od założenia
    rachunku aby powiadomić US (prawdę mówiąc to do dziś
    nie wiem jak to "7" *powinno* się liczyć dla Inteligo
    czy mBanku :] skoro umowa jest zawierana *etapami* !).
    Po pierwsze nie wszystkie DG wymagają posiadania rachunku
    (karta na przykład), po drugie - rachunek masz mieć
    jak ci będzie potrzebny !

    Testowałem :)

    BTW: Była ciekawa dyskusja
    na *.podatki czy załącznik do formularza (a ów "z rachunkami"
    ma taki status) może być składany osobno :)
    A na to sugerowałem, że nigdzie nie napisali że załączniki
    muszą być złożone w tym samym dniu :) - jest data i na
    formularzu i na załączniku.

    Pozdrowienia, Gotfryd