  • 11. Data: 2006-04-24 20:52:06
    Temat: Re: zaleganie z płatnościami a publikowanie informacji przez wierzyciela
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:e2j29p$bdp$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Marta Wieszczycka z adresu <m...@N...pl> napisał(a):

    > Problem w tym, że To Ty występujesz po stronie lekarza/mechanika.
    > I nie powinno się do Ciebie przykleić żadne "Ten lekarz zaraża ludzi",
    > czy "Ten mechanik psuje samochody". Bo nikogo przyczyna nie będzie
    > obchodzić.

    przeanalizowałem dokładnie twoje przykłady
    w przypadku tzw. emarketingu trochę nie przystają
    w zasadzie trudno znaleźć dobry przykład

    ja mam ciekawą witrynę - oni mają produkty
    ja sprzedaję ich produkty - mam z tego wyliczaną prowizję

    problem polega na tym, że ostatnio prowizja jest tylko na papierze
    a ponieważ kłamią w tym obszarze, mogę podejrzewać, że w innych (naliczanie
    prowizji, obsługa klienta) również nie są rzetelni

    > to niezwykle niebezpieczna sytuacja. Nie możesz wierzyć, że każdy
    > zawsze Ci zapłaci na czas, a jak Ci nie zapłaci, to wpadać w panikę i
    > się szarpać :-)

    :) trochę zbyt dalekie wnioski wyciągnęłać - to tylko działalność zupełnie
    dodatkowa oprócz pracy zawodowej
    nie angażuje czasu, a daje dość dobre dodatkowe źródło przychodów np. na
    przyjemności :)
    nie ma to nic wspólnego z moją płynnością finansową - po prostu chodzi o
    zasadę
    nie chcę zrywać współpracy w trybie natychmiastowym - chociaż jeśli nic się
    nie zmieni to rozpocznę współpracę z innych "dostawcą produktów"
    chodzi jednak o to, aby wywiązywali się ze swoich zobowiązań, a przynajmniej
    nie posługiwali się kłamstwem - szczególnie, że otrzymali informację o
    możliwości przełożenia płatności :)
    nie chcieli, twierdzą, że "już płacą" - a pieniędzy nadal nie ma

    tak więc poszukuję odpowiednich argumentów do zmobilizowania dłużnika -
    oczywiście w ostateczności mogę zakończyć współpracę. To co mnie
    powstrzymuje to fakt, że ich produkty fajnie się przez moją stronę sprzedają
    i na papierze wynik wygląda atrakcyjnie

    BTW. czy firma windykacyjna nie jest gorszym i mniej skutecznym
    rozwiązaniem (i bardziej pogarszającym współpracę) niż działania
    "odwracalne" takie jak informacja o "wstrzmaniu współpracy z powodu
    zaległości" ?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl/przelewy/ <- najtańsze przelewy zagraniczne)

  • 12. Data: 2006-04-24 22:47:09
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    plusz napisał(a):

> [...]
    > rozwiązaniem (i bardziej pogarszającym współpracę) niż działania
    > "odwracalne" takie jak informacja o "wstrzmaniu współpracy z powodu

    Jest bardzo duża różnica między poinformowaniem o wstrzymaniu współpracy
    z dostawcą, a wprowadzeniem takiej informacji zamiast wykupionej przez
    kogoś reklamy.
    Zatem spokojnie możemy zakończyć ten temat.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 13. Data: 2006-04-25 09:10:33
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    plusz napisał(a):
    > [...] przeraża mnie polskie myślenie :)

    A mnie przeraża tendencja do samosądów w naszym społeczeństwie.
    Wierz mi, że właśnie dlatego, że staram się być odpowiedzialny raczej
    _na pewno_ nie skorzystam z oferty kogoś, kto sam wymierza
    sprawiedliwość. No, chyba, że masz monopol i nie będę miał wyjścia...
    Ale w przeciwnym wypadku wolę np. zapłacić drożej komuś, o kogo nie będę
    musiał się obawiać, że zepsuje mi opinię (Naprawić błąd polegający na
    niezapłaceniu w terminie jest stosunkowo łatwo, wszak to tylko kwestie
    finansowe i ewentualne straty daje się zrekompensować. Naprawienie
    krzywdy wyrządzonej komuś przez zepsucie mu opinii już takie proste nie
    jest).

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 14. Data: 2006-04-25 09:21:51
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Marta Wieszczycka napisał(a):
> [...]
    IMHO chyba właśnie nie. Jezeli wyczerpałeś możliwości negocjacyjne w
    sprawie odzyskania swoich należności bezpośrednio u dłużnika, to jest to
    niejako Twój kolejny krok i dłużnik powinien zdawać sobie sprawę, że
    taki wcześniej czy później nastąpi. Ale upowszechnianie informacji o
    zadłużeniu to już trochę jak zsyłka całej rodziny na ileś tam lat
    ciężkich robót za kradzież bułki.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 15. Data: 2006-04-25 09:24:29
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

  • 16. Data: 2006-04-25 16:51:53
    Od: ...@...c

    Dnia Mon, 24 Apr 2006 11:12:38 +0200, plusz napisał(a):

    > serwis internetowy wykupił rekamę/miejsce na stronie na publikację swojej
    > oferty
    >
    > obecnie zalega z płatnościami ponad 30 dni
    > czy istnieją jakiś przeciwwskazania prawne, aby w miejsce jego reklamy
    > opublikować informację o wstrzymaniu współpracy ze względu na zaległości w
    > płatnościach?

    Nie widzę takich - firma jako tako nie podlega pod ochronę danych
    osobowych.
    Niestety tego typu rozwiązania faktycznie nieciekawie się prezentują dla
    potencjalnych klientów.

    > jakie jeszcze można zastosować środki?

    codzinne telefony bywają nużąco skuteczne choć najprościej umieścić w
    umowie zapisy:
    _____________

    5. Płatność obdywa się na podstawie wystawionej faktury pro-forma
    uwzględniająca stawki i rabaty z par 6.
    5.1. Po uregulowaniu płatności wynikającej z par.5 wystawiana jest f-ra
    VAT.
    5.2. W przypadku braku płatności przez 30 dni od wynanania usługi
    wystawiana jest faktura VAT uwzględniająca rabat 0% z terminem płatności 14
    dni.
    6. Obowiązujące ceny i okresy promocyjne:

    cena netto: X

    rabaty:
    przedpłata: - 60%
    do 29 dni - 50%
    30 i wiecej dni - 0%

    Ceny wpisujesz tak aby wychodziło po staremu przy rabacie 50% i masz temat
    załatwiony - jak łatwo zauważyć odsetki za niepłacenie w 30 dni wynoszą 50%
    i jest to jak najbardziej zgodne z prawem.
    Po 30 dniach od wykonania usługi i tak musisz wystawić f-rę VAT bo bo takie
    mamy prawo w tym zakresie.

    --
    pozdrawiam,