eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozaleganie z płatnościami a publikowanie informacji przez wierzyciela › Re: zaleganie z płatnościami a publikowanie informacji przez wierzyciela
    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaleganie z płatnościami a publikowanie informacji przez wierzyciela
    Date: Mon, 24 Apr 2006 15:53:24 +0200

    plusz napisał(a):
    > W artykule news:e2iglv$1ih$1@nemesis.news.tpi.pl,

    > a swoją drogą trochę przeraża mnie polskie myślenie :)
    > to ten, kto domaga się swojej należności może być postrzegany jako
    > nierzetelny, a nie ten, który z premedytacją oszukuje wierzyciela

    Hmm, ciekawe co rozumiesz przez "polskie myślenie"? To nie jest takie
    proste, że jak ktoś jest rzetelny, to się nie przejmie. Wręcz
    przeciwnie, Ci najbardziej rzetelni wszystkim przejmują się mocniej.
    Poczytaj sobie książki o zarządzaniu wierzytelnościami (o właśnie,
    przydałoby Ci się) i o minimalizowaniu ryzyka. Czasem piszą tam, czym
    charakteryzuje się osoba rzetelna i odpowiedzialna - tym, że się
    wszystkim przejmuje, czasem nawet na wyrost.

    To tak, jakbyś miał oddać samochód do naprawy i miał do wyboru kilka
    warsztatów. We wszystkich widać by było, że dbają o samochody, a w
    jednym generalnie też by dbali, ale mieliby też prasę do niszczenia
    samochodów tych, którzy im nie zapłacili za naprawę ;-)
    Zapewniam Cię, że mnóstwo bardzo rzetelnych osób akurat tego warsztatu
    by nie wybrało. Nie uznałoby go za nierzetelny, ale po prostu, jakoś tak
    woleliby swój samochód powierzyć w inne ręce. Albo wyobraź sobie
    lekarza, który niepłacących pacjentów zarażałby groźnymi chorobami.

    I tu jest to samo - tak jak mechanik samochodowy nie pasuje do psucia
    samochodu, lekarz do zarażania pacjentów chorobami, tak firma oferująca
    powierzchnię reklamową kompromituje się wystawiając antyreklamę jednego
    z klientów, których wcześniej reklamowała.
    Obiektywnie rzecz ujmując, to sobie szkodzi bardziej niż temu
    nierzetelnemu klientowi.

    Tak czy inaczej, jeżeli będziesz takie cudo wystawiał, to chętnie bym to
    zobaczyła ;-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl