  • 1. Data: 2004-04-18 15:42:35
    Temat: zakupy komputerów a ustawa o zamówieniach publicznych.
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Pracuje w firmie, która dysponując środkami publicznymi musi stsoswaś się
    do ustawy o zamówieniach publicznych. W tym roku mamy troche pieniędzy,
    więć chcemy kupić troche sprzętu komputerowego i oprogramowania. W związku
    z tym mam kilka pytań.

    1. Do jakiej wysokości wydatków można dokonywać zakupów z wolnej ręki, i
    czy ta kwota jest kwotą brutto czy netto ?

    2. Wiem, że o zastosowaniu określonych procedur decyduje zakumulowana kwota
    wydatków w danej grupie towarów (tu: 302******** - komputery i
    oprogramowanie). Czy należy tu też uwzględnić koszty utrzymania (miesięczne
    opłaty ryczałtowe wynikające z umów dot. konserwacji oprogramowania) softu?

    Wydałem już (uproszczone zapytanie o cenę- fax do kilku sprzedawców) ok. 12
    tys. złotych brutto. Teraz chcę kupic kilka komputerów oraz soft (NetWare)
    za 2000 euro.W jakim trybie to przeprowadzić ? Przetarg na roczna obsługę
    dostaw (wygrywa dostawca, który będzie sprzedawał nam sprzęt i
    oprogramowanie przez cały rok) raczej odpada, bo już troche kupiłem, a
    zresztą trudno robić w styczniu przetarg na komputery, które kupi sie np w
    grudniu, gdy ich wartość z racji postępu technicznego będzie znacznie
    mniejsza).

    Będe wdzięczny za wszelkie porady.
    PS. Podobno przy uproszczonej formie którą zastosowałem graniczną kwotą o
    która pytam jest 6000 euro. Jest to kwota netto czy brutto ?

    PS 2. Kupowanie komputerów jak gruszek (kto taniej, ten lepszy) jest chore,
    ale cóż.....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-04-18 16:04:38
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > 1. Do jakiej wysokości wydatków można dokonywać zakupów z wolnej ręki, i
    > czy ta kwota jest kwotą brutto czy netto ?

    chyba masz na mysli zakup bez stosowania ustawy??

> [...]
    (miesięczne
    > opłaty ryczałtowe wynikające z umów dot. konserwacji oprogramowania)

    wg. 5 grupy PKWiU a po 1 maja wg. WSZ

    > PS. Podobno przy uproszczonej formie którą zastosowałem graniczną kwotą o
    > która pytam jest 6000 euro. Jest to kwota netto czy brutto ?

    nareszcie brutto, patrz ustawa o cenach ;)

    Jean

  • 3. Data: 2004-04-18 17:29:39
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Sun, 18 Apr 2004 18:04:38 +0200, na pl.soc.prawo, Jean napisał(a):

    > chyba masz na mysli zakup bez stosowania ustawy??

    Czyli do 6000 euro można kupować bez procedur przetargowych ? Do tej pory
    zawsze robiłem sobie zapytanie o cenę.

    > softu?
    >
    > wg. 5 grupy PKWiU a po 1 maja wg. WSZ
    Jutro przeglądnę tą klasyfikację. Mam Swoje 302**** oparłem na wydruku,
    który dał mi kolega zajmujący się "dużymi" przetargami w firmie.

    > nareszcie brutto, patrz ustawa o cenach ;)
    Dzięki - wolałbym, żebu to była kwota netto...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2004-04-19 12:51:00
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marek wrote:

    > Czyli do 6000 euro można kupować bez procedur przetargowych ? Do tej pory
    > zawsze robiłem sobie zapytanie o cenę.

    I jak jestes oszczedny to nadal pytaj o cene...
    Chyba, ze lubisz przeplacac..

    Ale nawet jesli ne podlega ustawie o zamowieniach, to podlega ustawie o
    finansach publicznych... A ta kaze gospodarowac oszczednie...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-19 14:28:01
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > I jak jestes oszczedny to nadal pytaj o cene...
    > Chyba, ze lubisz przeplacac..
    ;-))
    Nie, po prostu chcę zgodnie z prawem i niedrogo zrobić troche zakupów.Nie
    wiem tylko, czy mogę kontynuować moje zakupy w trybie zapytania o cene w
    sytuacji, gdy przypuszczalnie przekroczę wartość 6000 euro. A z drugiej
    stronny nie chciałbym żeby jakiś przetarg wygrała firemka tania ale
    beznadziejna, mająca może dostęp do tanich podzespołów ale cierpiąca na
    brak fachowców. Komputery składać każdy może, ale z tymi złożonymi trochę
    gorzej to ja się będę potem męczył. Już kiedyś to cwiczyłem i powtórki nie
    chcę.

    > Ale nawet jesli ne podlega ustawie o zamowieniach, to podlega ustawie o
    > finansach publicznych...
    Możesz przybliżyć stosowne regulacje ?

    Reasumując; Czy moge dalej kupować w trybie zapytania o cenę? /w tym trochę
    uproszczonego: fax z zapytaniem do operujących na lokalnym rynku firm,
    odpowiedzi, wybór oferty./ktoś mi tak radził/

    --
    Marek

  • 6. Data: 2004-04-19 17:54:24
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    to jest pewna forma zabezpiecznia niewymagana przez ustawe, ale jak sie
    zdazy jakas komisja rewizyjna to papier bedzie plusowal

> [...]
    > gorzej to ja się będę potem męczył. Już kiedyś to cwiczyłem i powtórki nie

    zapytanie o cene do 60.000 jurokow

    > Możesz przybliżyć stosowne regulacje ?

    nalezy patrzec na kazda wydawana zlotowke i tyle ;)

> [...]
    > uproszczonego: fax z zapytaniem do operujących na lokalnym rynku firm,
    > odpowiedzi, wybór oferty./ktoś mi tak radził/

    jak chcesz kupic w danej firmie to i tak kupisz ;)

    najlepiej jednak zloz tak jak ja oswiadczenie w trybie art.17 ust.4 ustawy
    pzp i niech przetargami zajmuje sie ktos inny ;]

    Jean

  • 7. Data: 2004-04-20 08:10:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > gorzej to ja się będę potem męczył. Już kiedyś to cwiczyłem i powtórki nie

    To TY decydujesz do kogo wyslesz zapytanie o cene.
    Jeslinie wyslesz do "firemki" wiremkaniema szans..

    > Możesz przybliżyć stosowne regulacje ?

    Ogolnie ustawa nakazuje ci dbac o to, bys nie marnowal pieniedzy..

    I dlatego przyda ci sie jakises uzasadnienie dlaczego wlasnie w firmie X a
    nie Y kupiles te maszynki..Takim ladnym uzasadnieniem w takim wypadku
    jest przerpwadzenie "badania rynku" wysylasz zapytania,
    przychodza oferty...

    > Reasumując; Czy moge dalej kupować w trybie zapytania o cenę? /w tym
    > trochę uproszczonego: fax z zapytaniem do operujących na lokalnym rynku
    > firm, odpowiedzi, wybór oferty./ktoś mi tak radził/

    Oczywisce, ze mozesz.. tylko nie piszesz wtedy
    o paragrafach z ustawy o zam. publ...

    Boguslaw