eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakupiony towar - zwrot i brak odbioru › Re: zakupiony towar - zwrot i brak odbioru
  • From: T <...@t...warszawa.pl>
    Subject: Re: zakupiony towar - zwrot i brak odbioru
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <g1rc7r$uch$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Pan/0.132 (Waxed in Black)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 80.55.25.186
    Message-ID: <4841efa1$1@news.home.net.pl>
    Date: 1 Jun 2008 02:38:57 +0200
    X-Trace: news.home.net.pl 1212280737 80.55.25.186 (1 Jun 2008 02:38:57 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 40
    X-Authenticated-User: n...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:535967
    [ ukryj nagłówki ]

    olga pisze:

    > Towar
    > kosztowal 220zl, klient zaplacil 220 + 30zl = 250zl. Nasza firma
    > poniosla straty w wysokosci: 30zl - za pierwszy zwrot
    > 30zl - za druga wysylke
    > 30zl - za drugi zwrot.
    >
    > Klient ??da zwrotu calej zaplaconej kwoty, czyli 250zl. Zamierzamy
    > obciazyc klienta kosztami, ktore ponieslismy i zwrocic kwote 250-90 =
    > 160zl.

    To nie byłoby uczciwe, chyba, ze po pierwszym wzrocie napisałes mu "ok,
    wyślemy, ale jeśli paczka znów nie zostanie odebrana to obciążymy za
    pierwszą wysyłkę i zwrot".

    Na Waszym miejscu pewnie obciążyłbym go za jedną wysyłkę i być może za
    jeden zwrot (chociaż kwestia zwrotu jest b. dyskusyjna, bo cóż klienta
    obchodzi Twoja umowa z firmą kurierską i fakt, że ta kasuje sobie za
    zwroty?), nie więcej.

    > 2. Klient zakupil towar, zaplacil z gory za towar + wysylka z gory. Po
    > otrzymaniu towaru chce towar zwrocic bo jak twierdzi nie jest zgodny z
    > opisem i zamieszonym zdjeciem. Opis jest w 100% zgodny ze specyfikacja.
    > Na zdjeciu przedstawiony byl identyczny grzejnik jak ten sprzedawany
    > tylko mial kilka zeberek wiecej. W opisie jednak wyrazie bylo napisane
    > ile owych szczebelek posiada. Klient zatem nie przeczytal opisu tylko
    > policzyl szczebelki i dokonal zakupu.
    >
    > Klient chce odeslac grzejnik na nasz koszt i chce zwrotu calej wczesniej
    > zaplaconej sumy, tj. za towar i przesylke. Wg. nas to klient powienien
    > odeslac towar na swoj koszt, a kwota do zwrotu powinna zostac obciazona
    > kosztami wysylki do klienta. Czy slusznie?

    W ciągu bodaj 10 dni może odesłać bez podania przyczyn, jednak on pokrywa
    koszty przesyłki. Podany powód jest raczej bzdurny, skoro w tekście było
    wyraźnie napisane ile jest szczebelków.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1