eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakupiony towar - zwrot i brak odbioru › zakupiony towar - zwrot i brak odbioru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "olga" <o...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zakupiony towar - zwrot i brak odbioru
    Date: Sat, 31 May 2008 13:20:28 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 54
    Message-ID: <g1rc7r$uch$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-114-57-146.gprs.plus.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1212232764 31121 77.114.57.146 (31 May 2008 11:19:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 31 May 2008 11:19:24 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Sender: r/95uMr6w1gLb5zD94wcRA==
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Antivirus: avast! (VPS 080531-0, 2008-05-31), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:535894
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam serdecznie,
    Bardzo prosze o informacje poparte odpowiednimi aktami prawnymi, ustawami,
    itp, itd.

    Jestesmy firma sprzedajaca wysylkowo m.in. na allegro. Ostatnimi czasy
    doszlo do dwoch nieporozumien pomiedzy nasza firma i klientami.

    1. Klient zakupil towar (opcja kup teraz) - wplacil pieniadze na konto wraz
    z kosztami transportu (30zl).
    Towar zostal wyslany w dniu zaksiegowania wplaty. Po tygodniu zwrocony przez
    firme kurierska (brak kontaktu z adresatem, podane nr telefonow nie
    odpowiadaja). Za taki zwrot nasza firma jest obciazona kwota 30zl. Po kilku
    dniach klient pisze maila z pretensjami, ze towar jeszcze nie dostarczony.
    Nalega na ponowna wysylke utwierdzajac, ze pod podanym adresem caly czas
    ktos jest obecny i nie jest mozliwe aby nie bylo komu odebrac towaru.
    Wysylamy ponownie (koszt wysylki 30zl). Podobna sytuacja... towar po kilku
    dniach wraca - kolejne 30zl za zwrot.
    Klient odzywa sie po kolejnym tygodniu żądajac zwrotu pieniedzy.
    Towar kosztowal 220zl, klient zaplacil 220 + 30zl = 250zl.
    Nasza firma poniosla straty w wysokosci:
    30zl - za pierwszy zwrot
    30zl - za druga wysylke
    30zl - za drugi zwrot.

    Klient żąda zwrotu calej zaplaconej kwoty, czyli 250zl.
    Zamierzamy obciazyc klienta kosztami, ktore ponieslismy i zwrocic kwote
    250-90 = 160zl.

    Posiadamy pelna dokumentacje z firmy kurierskiej (kopie listow przewozowych,
    faktury vat).
    Kto w tym przypadku ma racje i czy slusznie mozemy klienta obciazyc
    kosztami?
    Jaka podstawa prawna?

    2. Klient zakupil towar, zaplacil z gory za towar + wysylka z gory.
    Po otrzymaniu towaru chce towar zwrocic bo jak twierdzi nie jest zgodny z
    opisem i zamieszonym zdjeciem. Opis jest w 100% zgodny ze specyfikacja. Na
    zdjeciu przedstawiony byl identyczny grzejnik jak ten sprzedawany tylko mial
    kilka zeberek wiecej. W opisie jednak wyrazie bylo napisane ile owych
    szczebelek posiada. Klient zatem nie przeczytal opisu tylko policzyl
    szczebelki i dokonal zakupu.

    Klient chce odeslac grzejnik na nasz koszt i chce zwrotu calej wczesniej
    zaplaconej sumy, tj. za towar i przesylke.
    Wg. nas to klient powienien odeslac towar na swoj koszt, a kwota do zwrotu
    powinna zostac obciazona kosztami wysylki do klienta.
    Czy slusznie?

    Prosze o wszelkie informacje.

    pozdrawiam,
    Olga.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1