  • 1. Data: 2005-03-26 22:35:42
    Temat: zakup odzieży na firmę
    Od: "Piotr Karwacki" <i...@o...pl>

    Nie znam się na prawie podatkowym, dlatego postanowiłem, że zadam pytanie na
    grupie dyskusyjnej ;]

    Sprawa ma się następująco: chciałem kupić sobie mocne, wojskowe buty - wybór
    padł akurat na takie, których używa straż. I tu pojawił się problem - buty
    kosztują 500 zł... Czy jest możliwość, żeby zakup poczyniła jakaś firma i
    odpisała go sobie od podatku ?
    Czekam na odpowiedz.
    Serdecznie pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-26 22:42:39
    Temat: Re: zakup odzieży na firmę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Karwacki" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    Możliwość jest, ale ta firma musi później owe buty posiadać. No i buty
    muszą się jakoś wiązać z profilem jej działalności, by US tego z kosztów
    nie wyrzucił.

  • 3. Data: 2005-03-26 23:04:35
    Od: i...@o...pl

> [...]
    >
    > Możliwość jest, ale ta firma musi później owe buty posiadać. No i buty
    > muszą się jakoś wiązać z profilem jej działalności, by US tego z kosztów

    Posiadać tzn być oficjalnie właścicielem tych butów czy fizycznie mają być w
    firmie ? Czy nie będe mógl w sobie w nich na codzień chodzic ? I pod jaki profil
    działalnosci to podciagnac najlepiej ?
    Dzieki za odpowiedz

  • 4. Data: 2005-03-26 23:32:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Posiadać tzn być oficjalnie właścicielem tych butów czy fizycznie mają
    być w
    > firmie ? Czy nie będe mógl w sobie w nich na codzień chodzic ?

    Albo mieć, albo wydać komuś z pracowników. Buty są do chodzenia. Z tym,
    ze wydawnaie odzierzy ochronnej też jest obwarowane przepisami.

    > I pod jaki profil
    > działalnosci to podciagnac najlepiej ?

    Z rzeczy przychodzących mi do głowy: geodeta, budowlaniec.

  • 5. Data: 2005-03-27 08:26:23
    Od: i...@o...pl

> [...]
    > ze wydawnaie odzierzy ochronnej też jest obwarowane przepisami.

    > Z rzeczy przychodzących mi do głowy: geodeta, budowlaniec.

    pracownikiem firmy nie jestem, nie mam wiec szans dostac te buty ?

    co do wydawania odziezy ochronnej - z tym tez sa jakies kłopoty ?

  • 6. Data: 2005-03-27 11:56:07
    Od: i...@o...pl

    może by tak o zakup poprosić jakąś firme ochroniarską ? jaki procent wartosci
    tych butów firma moze pozniej odpisac od podatku ? no i jak to jest z tym, że
    musiały by zostac w firmie ??
    prosze o odpowiedzi

  • 7. Data: 2005-03-27 17:14:51
    Od: i...@o...pl

  • 8. Data: 2005-03-27 19:52:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    wartosci
    > tych butów firma moze pozniej odpisac od podatku ? no i jak to jest z

    Buty wliczają w koszty. Tak więc odzyskują podatek. Nie da się tego w
    procentach wyliczyć, bo nie wiemy na jakich zasadach się rozliczają.

    A z pozostaniem ich w firmie jest tak, ze muszą to jakoś dokumentacyjnie
    załatwić. Załóżmy wydać pracownikowi i później po jakimś czasie
    protokolarnie skasować. Jeśli nie kupują takich butów na odzień, to
    zamieszania w dokumentach masa. Moim zdaniem się nie opłaci.