  • 1. Data: 2005-03-26 18:30:49
    Temat: Czy monitoring jest legalny?
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl>

    Witam!

    W przedsionkach klatek schodowych oraz przed blokiem, w którym mieszkam
    zainstalowany jest monitoring. 4 kamery nagrywają co się dzieje, kto
    wchodzi do budynku etc. Istnieje możliwość odtworzenia zapisu z kamer z
    ostatnich 5 dni przez każdego podłączonego do sieci komputerowej
    mieszkańca bloku.

    Dziś przed domem dzieciaki pomalowały i porysowały samochód. Rodzina
    głównych podejrzanych stwierdziła, że mogę sobie zapis z kamery wsadzić
    w 4 litery, ponieważ przed blokiem nie ma tabliczki informującej o
    działaniu w/w systemu kamer. Na zakończenie postraszyli mnie, ze podadzą
    mnie do sądu bo ograniczam ich swobody i ingeruje w ich życie (?) -
    najstarsza córka już nie może całować się w przedsionku klatki schodowej.

    Czy mają rację? Czy rzeczywiście w Polsce wymagana jest prawnie
    informacja o działaniu monitoringu?

    --
    Pozdrawiam smutny wraz z porysowanym autkiem :(
    Rafał R

  • 2. Data: 2005-03-26 18:43:25
    Temat: Re: Czy monitoring jest legalny?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafał R" <r...@U...gdynia.pl> napisał w
    wiadomości news:d24a03$d6m$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > córka już nie może całować się w przedsionku klatki schodowej.
    >
    > Czy mają rację? Czy rzeczywiście w Polsce wymagana jest prawnie informacja

    pomijajac cala reszte w polsce dowody nieleglanie zdobyte sa dopuszcane.
    Takze oni sie moga w dupsko cmoknac.

    P.

  • 3. Data: 2005-03-26 18:49:54
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sat, 26 Mar 2005 19:30:49 +0100, Rafał R napisał(a):

> [...]
    > mnie do sądu bo ograniczam ich swobody i ingeruje w ich życie (?) -
    > najstarsza córka już nie może całować się w przedsionku klatki schodowej.

    A gdyby taka tabliczka była to rysowanie samochodu byłoby legalne czy nie
    legalne ?Nie daj się robić w konia tylko każ płacić za zniszczenie lakieru
    ,sprawa legalnosci czy nie legalnosci monitoringu nie ma tu nic do
    rzeczy.Masz dowód kto porysował i wystarczy
    JanuszHr

  • 4. Data: 2005-03-26 18:59:14
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > w 4 litery, ponieważ przed blokiem nie ma tabliczki informującej o
    > działaniu w/w systemu kamer. Na zakończenie postraszyli mnie, ze podadzą

    Ze smiechu mozna pasc ... o tym decyduje sedzia. A sedzia pewnie zobaczy
    jak dzieci maluja samochod i uzna to za wystarczajacy dowod, ze to
    dzieci pomalowaly samochod ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-03-26 19:02:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał AR wrote:

> [...]
    > w 4 litery, ponieważ przed blokiem nie ma tabliczki informującej o
    > działaniu w/w systemu kamer. Na zakończenie postraszyli mnie, ze podadzą

    No to co, że nie ma? Dowód jest. A już jak został zdobyty - to sprawa
    drugorzędna. Gdyby sposób zdobycia był nielegalny, to najwyżej miałbyś
    potem osobną sprawę o naruszenie jakichś tam przepisów.

> [...]
    > najstarsza córka już nie może całować się w przedsionku klatki schodowej.
    >
    > Czy mają rację? Czy rzeczywiście w Polsce wymagana jest prawnie

    Przez analogię: a czy jest wymagana informacja, że np. patrzysz przez
    okno i masz aparat fotograficzny? ;->

  • 6. Data: 2005-03-26 20:06:18
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl>

    dziękuję za odpowiedzi. Chodziło mi głównie o ustalenie czy rzeczywiście
    jest to legalne czy nie - tzn. czy istnieje jakiś przepis mówiący o
    konieczności wywieszania tabliczek informacyjnych. I co grozi (w tym
    przypadku Wspólnocie Mieszkaniowej, która te kamery montowała) za
    nagrywanie bez informowania?

    Gdyby tak rzeczywiście było było to byłby to moim zdaniem absurd. Z
    resztą jak tu sprawiedliwie poinformować wszystkich ludzi, że są
    nagrywani? Transparenty, głosniki dla niewidomych itp...

    No i jak z opłacalnością takiej zabawy?
    Mam do czynienia z ewidentnymi chamami. Nawet nie chcieli ze mną gadać.
    A jakoś nagrania jest powiem szczerze średnia, ze wzgledu na dużą
    odległość. Jestem w stanie udowodnić kto podchodzi do samochodu, kto się
    o niego opiera itp, ale na filmie nie można wychwycić konkretnego
    momentu porysowania ponieważ dzieciaki nawzajem się zasłaniały. Ja wiem
    swoje - pucowałem dziś samochód po zimie. Wymyłem go i okurzyłem przed
    garażem - nie było rys!! - następnie podjechałem pod dom. I tak samochód
    stał przez dwie godziny - z zapisu kamer wynika, że jedynymi ludżmi,
    którzy się do niego zbliżyli w tym czasie była banda tych dzieciaków. No
    ale jak udowodnić, że szskoda powstała w czsie tych dwóch godzin?

    :( :( :(

    --
    Pozdrawiam!
    Rafał R

  • 7. Data: 2005-03-26 20:18:28
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > stał przez dwie godziny - z zapisu kamer wynika, że jedynymi ludżmi,
    > którzy się do niego zbliżyli w tym czasie była banda tych dzieciaków. No
    > ale jak udowodnić, że szskoda powstała w czsie tych dwóch godzin?

    Twoje slowa przeciwko ich slowom. Decyzja dla sędziego ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2005-03-26 22:16:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Rafał R wrote:
    > No
    > ale jak udowodnić, że szskoda powstała w czsie tych dwóch godzin?

    Narazie się tym nie martw, zanieś to co masz na policję.
    Po paru rozmowach z policjantami wcześniej, czy później, którys mniej
    odporny pęknie i sypnie resztę.

  • 9. Data: 2005-03-26 22:40:29
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > No to co, że nie ma? Dowód jest. A już jak został zdobyty - to sprawa
    > drugorzędna. Gdyby sposób zdobycia był nielegalny, to najwyżej miałbyś
    > potem osobną sprawę o naruszenie jakichś tam przepisów.

    no właśnie ... żeby sie nie okazało, że na tym całym interesie tylko
    stracę...
    ehhh jak teraz rodzice chowają dzieci...
    "on nie malował. i nie widział kto. a nawet jak widział to nie powie!"

    --
    Pozdrawiam!
    Rafał R

  • 10. Data: 2005-03-27 00:56:32
    Od: solaris <s...@u...net>

    Przemek R... wrote:
    córka ju? nie mo?e ca?owaae si? w przedsionku klatki schodowej.

    > pomijajac cala reszte w polsce dowody nieleglanie zdobyte sa dopuszcane.
    > Takze oni sie moga w dupsko cmoknac.
    >
    > P.

    Do czasu.

    W Polsce, jak sama nazwa wskazuje, rozne rzeczy dziac sie moga.
    Strasbourg peka w szwach od tego "wymiaru" "sprawiedliwosci".