  • 11. Data: 2003-04-06 10:08:39
    Temat: Re: zakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy
    Od: "ajashi" <n...@S...onet.pl>

    > Stan_Z
    > Jak jakieś problemy będą się rysować dalej to wal na grupę lub na priva.

    Wymienie tutaj jeszcze kilka kwesti które mnie dręczą

    1. Ile czasu po otrzymaniu decyzji od spódzielni (pisma) mam na
    ustosunkowanie się do niego?
    Teraz mam 30 dni od dnia otrzymania pisma na zapłacenie brakujących 42 000
    tyś

    2. Czy jeśli będę pisał pisma to 30 dniowy termin uregulowania należności
    zostanie przedłuzony?

    3. Jak zabezpieczyc sie przed sprzedażą długu lub dodatkowymi kosztami jeśli
    spółdzielnia przekaże sprawe firmie windykacyjnej?
    Spółdzielnia zastrzegła już, że będa ściągać należne pieniądze korzystajac z
    usług firmy windykacyjnej (dodtkowe koszty) lub odsprzedadzą dług (są w
    kiepskiej sytuacji finansowej) <--- można się przed takimi ich krokami
    zabezpieczyć?

    4. Czy moje wczesniejsze wpłaty do wkładu nie powinny być rewaloryzowane?
    Szególnie 20 000 zł nadpłaty, które wyciagnęli ode mnie w zwiazku z
    zawyzeniem indeksacji. W umowie zobowiazywali sie do przeliczania rat.
    przeliczenia rat nie było w wyniku czego powstała nadpłata w wysokości 20
    tyś. zł. ===> raty zostały dopiero przeliczone przy ostatecznym rozliczeniu
    kosztów budowy - ale suma nadpłaty 20 000 nie jest rewaloryzowana przez nich

    Fragment umowy: " ... 5. Pozostała nalezność tj 71.54% wstępnego wkładu
    wpłacana będzie w ratach określonych w § 5 umowy i podlega comiesięcznej
    indeksacji zgodnie z ust.3. W zwiazku z tym, że wskaźnik wzrostu cen
    publikowany jest przez GUS z trzymiesięcznym opóźnieniem - planowane raty
    zostana naliczane wg średniej wskaźników ostatnio publikowanych. Z chwilą
    opublikowania faktycznych, za dany okres, wskaźników nastapi przeliczenie
    rat"

    5. w umowie jest zapis: ROZLICZENIE Z TYTUŁU ROBÓT DODATKOWYCH, ZAMIENNYCH
    BĄDŹ ZANIECHANYCH NASTĄPI 20.10.2000) <=== nie nastąpiło po dziś dzień - a
    zrezygnowałem w mieszkaniu z kilku scian i drzwi, na logike koszty powinny
    być niższe niż u sąsiada który nie miał zadnych zaniechań a rozliczenie
    ostatecznych kosztów budowy ma identyczne jak ja.

    Dzieki za pomoc!!
    ac

  • 12. Data: 2003-04-06 11:11:09
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "ajashi" <n...@S...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ustosunkowanie się do niego?
    > Teraz mam 30 dni od dnia otrzymania pisma na zapłacenie

    W prawie spóldzielczym nie ma jednoznacznych decyzji w tej sprawie to
    powinien rególować wasz Statut Choć z praktyki wiem że zazwyczaj tego nie
    czyni. Zatem pisz bez zbędnej zwłoki

> [...]
    dług (są w kiepskiej sytuacji finansowej) <-- > można się przed takimi ich

    W praktyce pozostaje jak najszybsze pozbycie sie Zarządu który wychodzi z
    takimi propozycjami.
    To jedyna droga by nie chandlowano waszymi długami jeśli wogóle takowe
    macie.

> [...]
    rozliczeniu
    > kosztów budowy - ale suma nadpłaty 20 000 nie jest > rewaloryzowana przez

    To mogą regulować warunki umowy, którą podpisałeś lub wewnętrzne
    urególowania SM

> [...]

    > być niższe niż u sąsiada który nie miał zadnych zaniechań a rozliczenie
    > ostatecznych kosztów budowy ma identyczne jak ja.

    To trzeba podnieść tą sytuację w swoim piśmie do SM.

    Najlepiej to zawsze oglądać sytuację na żywo bo trudno wszystkie problemy
    przedstawić w pisaniu.

    Przepraszam że tak zdawkowo ale mam właśnie temperaturę i nieco mi się
    ciężko myśli i czyta.

    Stan_Z

  • 13. Data: 2003-04-07 22:00:21
    Od: "ajashi" <n...@S...onet.pl>

    moze w wolnej chwili jak znajdziesz czas
    jutro ide do prawnika - ciekawe co powie