  • 1. Data: 2009-03-02 22:16:57
    Temat: zakaz konkurencji - oszczedne sformulowanie w umowie
    Od: "budo" <b...@i...pl>

    Witam,

    czy ktos z grupowiczow posiadajacy praktyke w kodeksie pracy (sad) moglby mi
    podpowiedziec czy zgodnie z zapisem umowy, ktory cytuje ponizej jestem
    zobowiazany przestrzegac zakazu konkurencji przez 6 miesiecy czy tez nie.

    sprawa bardzo pilna i gardlowa.

    Przemek

    Zakaz Konkurencji oraz Klauzula dotycząca konkurencji
    1. W okresie obowiazywania niniejszej umowy, Pracownik zobowiazuje sie, iz
    nie bedzie sie angazowal w jakikolwiek rodzaj dzialalnosci sprzecznej z
    interesami Pracodawcy, a w szczegolnosci do:

    a) nie podejmowania zatrudnienia na umowe o prace ani nie nawiazywania
    zadych innych stosunkow prawnych w spolkach konkurencyjnych

    b) nie przyjmowania funkcji w instytucjach zarzadczych spolek
    konkurencyjnych, jak rowniez funkcji doraznych w tego typu spolkach,

    c) nie uczestniczenia w konkurencyjnych przedsiewzieciach lub podmiotach, a
    w szczegolnosci poprzez wniesienie wkladu, nabywanie lub subskrybcje akcji
    lub udzialow,

    d) nie angazowania sie w prowadzenie wlasnej dzialanosci gospodarczej lub
    dzialanosci osoby trzeciej, jesli wspomniany rodzaj dzialanosci ma charakter
    konkurencyjny w stosunku do dzialalnosci Pracodawcy

    2. zakaz konkurencji, o ktorym mowa w tresci paragrafu 1, zachowa pelna moc
    prawna przez okres 6 miesiecy od daty rozwiazania lub wygasniecia Umowy

    3. Przedsiebiorstwem konkurencyjnym lub dzialanoscia konkurencyjna bedzie
    dowolne przedsiebiorstwo lub dzialanosc prowadzona w Polsce lub za granica,
    niezaleznie od formy prawnej, ktora obejmuje cel przedsiebiorstwa
    Pracodawcy.

  • 2. Data: 2009-03-02 22:23:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    budo wrote:
> [...]
    > podpowiedziec czy zgodnie z zapisem umowy, ktory cytuje ponizej jestem
    > zobowiazany przestrzegac zakazu konkurencji przez 6 miesiecy czy tez nie.

    a do czego to było przypięte?
    Nie widzę powodów dla których miałoby to nie obowiązywać, pod warunkiem,
    że wywiązują się z płatności względem ciebie za przestrzeganie zakazu
    konkurencji.

  • 3. Data: 2009-03-02 22:40:00
    Od: "budo" <b...@i...pl>

    > a do czego to było przypięte?
    > Nie widzę powodów dla których miałoby to nie obowiązywać, pod warunkiem,
    > że wywiązują się z płatności względem ciebie za przestrzeganie zakazu
    > konkurencji.

    to jest wyjety kawalek z mojej umowy o prace.
    zastanawiam sie co z tym robic - czy czekac 6 miesiecy i wystapic do sadu o
    wyplate zaleglego odszkodowania...

    prosze innych uczestnikow grupy o wypowiedz czy tak lakoniczne stwierdzenie
    obowiazuje.
    dodam, ze wiecej w umowie nic nie bylo - niczego o odszkodowaniu ale jak
    znalazlem juz w sieci nie zwalnia to pracodawcy z wyplaty odszkodowania.

    Przemek

  • 4. Data: 2009-03-02 23:06:42
    Od: bud <b...@i...pl>

    witek pisze:

    > a do czego to było przypięte?
    > Nie widzę powodów dla których miałoby to nie obowiązywać, pod warunkiem,
    > że wywiązują się z płatności względem ciebie za przestrzeganie zakazu
    > konkurencji.
    To jest czesc zapisow z mojej umowy o prace.
    to sa wszystkie zapisy dotyczace zakazu konkurencji - nic wiecej nie ma
    Przemek

  • 5. Data: 2009-03-02 23:06:58
    Od: bud <b...@i...pl>

  • 6. Data: 2009-03-03 08:16:40
    Od: "Mati" <b...@n...pl>

    > zastanawiam sie co z tym robic - czy czekac 6 miesiecy i wystapic do sadu
    > wyplate zaleglego odszkodowania...

    Tak, ale pewnie masz gdzies tez zapisane ze ten okres moze ulec skroceniu,
    takze wez to pod uwage przy wojowaniu, bo bedziesz liczyc na pieniadze za 6
    miesiecy, przepadnie CI dobra praca itp, a pracodawca napisze ze zwalnia CIe
    z umowy np po 2 miesiacach:) dokladnie tak ja mialem.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-03 12:27:39
    Od: bud <b...@i...pl>

    Mati pisze:

> [...]
    > miesiecy, przepadnie CI dobra praca itp, a pracodawca napisze ze zwalnia CIe
    > z umowy np po 2 miesiacach:) dokladnie tak ja mialem.

    nie, bo juz jestem bezrobotny. sam zrezygnowalem z pracy w grudniu i
    zlozylem wypowiedzenie.

    Pyta wiec jeszce raz czy moj zapis w umowie obowiazuje od grudnia przez
    6 miesiecy?

    Przemek

  • 8. Data: 2009-03-03 12:27:53
    Od: bud <b...@i...pl>