  • 1. Data: 2009-03-02 15:21:30
    Temat: Pilne ! Przejecie opieki nad dzieckiem
    Od: "Zino" <z...@o...pl>

    Witam grupowiczow. Pilnie potrzebuje informacji na nastepujacy temat:
    Jestem po rozwodzie, byla zona opiekuje sie naszym synem - ja place alimenty
    (ona ma drugiego meza). W tej chwili ma jakies problemy ze swoim obecnym
    mezem, oprocz tego klopoty finansowe - poprosila, bym zabral syna do siebie
    na dluzej. Chce to zrobic w najblizszych dniach. Mam pytanie - jak to
    zalatwic w kwestiach formalnych ? Przejecie opieki odbywa sie za zgoda
    obydwu stron, ale ja nie ufam swojej bylej, chce to zalatwic sadownie. Poza
    tym musze podjac w zwiazku z tym sporo waznych decyzji, w tym znalezienie
    nowej szkoly dla syna zmiana trybu mojej pracy - nie chcialbym, by sie
    okazalo, ze mojej bylej zonie za dwa tygodnie sie odmieni...
    Prosze o pomoc

    Zino

  • 2. Data: 2009-03-02 16:34:27
    Temat: Re: Pilne ! Przejecie opieki nad dzieckiem
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Zino" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym znalezienie nowej szkoly dla syna zmiana trybu mojej pracy - nie
    > chcialbym, by sie okazalo, ze mojej bylej zonie za dwa tygodnie sie

    A jak wygląda wówczas płacenie alimentów? Alimenty są na dziecko chyba, więc
    jak syn będzie dłużej u Ciebie, to komu je płacić skoro to nie żona się
    opiekuje dzieckiem? ?

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2009-03-02 17:01:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zino pisze:

    > zalatwic w kwestiach formalnych ? Przejecie opieki odbywa sie za zgoda
    > obydwu stron, ale ja nie ufam swojej bylej, chce to zalatwic sadownie. Poza

    I słusznie, zwłaszcza że zapewne alimenty te były na dziecko, więc nie
    będziesz musiał ich już płacić.

  • 4. Data: 2009-03-02 17:28:15
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 02 Mar 2009 18:01:54 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > I słusznie, zwłaszcza że zapewne alimenty te były na dziecko, więc nie
    > będziesz musiał ich już płacić.

    Powinien w takim układzie nawet otrzymywać od matki alimenty na syna :)

  • 5. Data: 2009-03-02 17:59:58
    Od: "Zino" <z...@o...pl>

    > A jak wygląda wówczas płacenie alimentów? Alimenty są na dziecko chyba,
    > więc jak syn będzie dłużej u Ciebie, to komu je płacić skoro to nie żona
    > się opiekuje dzieckiem? ?
    >
    > Pozdrawiam Przemek

    No wlasnie tez chcialbym wiedziec jak to wyglada. Jakis czas temu widzialem
    w TV reportaz o ojcu, ktory wzial do siebie dziecko. Po pol roku matka
    chciala je z powrotem. Nie chcial oddac dziecka - przyszla z policja i z
    nakazem sadowym (przeciez miala sadownie przyznana opieke) - malo tego -
    matka pozwala goscia o alimenty za te pol roku. Odwolal sie do sadu, ale
    okazalo sie, ze musial zaplacic !!! Z odsetkami.
    Obawiam sie, ze mnie moze czekac to samo...

    Z.

  • 6. Data: 2009-03-02 19:29:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > sadu, ale okazalo sie, ze musial zaplacic !!! Z odsetkami.
    > Obawiam sie, ze mnie moze czekac to samo...

    Znaczy co, nie weźmiesz do siebie własnego syna, tylko w zamian będziesz się
    z byłą żoną o kasę wykłócał?

  • 7. Data: 2009-03-02 20:01:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Zino" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy co, nie weźmiesz do siebie własnego syna, tylko w zamian będziesz
    > się z byłą żoną o kasę wykłócał?

    Z jego postu wnoszę, ze dziecko chce wziąć, tylko chce się zabezpieczyć.
    Dziwisz się mu?

  • 8. Data: 2009-03-02 20:02:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > decyzji, w tym znalezienie nowej szkoly dla syna zmiana trybu mojej
    > pracy - nie chcialbym, by sie okazalo, ze mojej bylej zonie za dwa

    Ja bym się do sądu zwrócił z wnioskiem o zmianę wydanych zarządzeń, czyli
    oznaczenie miejsca pobytu dziecka przy ojcu i określenie alimentów. Do tego
    czasu, skoro rzecz jest nagląca, to bym spisał z żoną w tej materii ugodę.

  • 9. Data: 2009-03-02 22:21:17
    Od: "Zino" <z...@o...pl>

> [...]
    > oznaczenie miejsca pobytu dziecka przy ojcu i określenie alimentów. Do
    > tego czasu, skoro rzecz jest nagląca, to bym spisał z żoną w tej materii

    No wlasnie- ale jak to zrobic ?? Sprawa w sadzie i czekac na pierwsza
    rozprawe 3-6 miesiecy ?
    Mam zlozyc pozew przeciwko bylej zonie ? O co ? Jak to sformulowac ? Byc
    moze o zatwierdzenie ugody z nia ?
    Nie chodzi to o pieniadze - chociaz takze... Nie jestem jakos super
    sytuowany. Gdyby sie okazalo za jakis czas,
    ze musze jeszcze bylej zaplacic alimenty - bylby to problem...
    Wystarczy, ze zostawilem jej i mojemu dziecku mieszkanie, z ktorego juz w
    zasadzie nic nie zostalo (tylko mnie jeszcze kredyt do splacenia)...

  • 10. Data: 2009-03-02 22:26:54
    Od: "Zino" <z...@o...pl>

    > Znaczy co, nie weźmiesz do siebie własnego syna, tylko w zamian będziesz
    > się z byłą żoną o kasę wykłócał?
    Nie o to chodzi - syna zabiore i tak, tylko jesli sie mojej bylej odmieni,
    to chcialbym zabezpieczyc sie przed placeniem jej alimentow...
    Jak mnie sie zdarzylo zaplacic alimenty z 2 dniowym opoznieniem, to afera
    byla na calego !!!! Z grozbami, komornikami, klopotami z widzeniem itp.
    Wystarczy, ze poswiecilem swoje mieszkanie dla nich.
    W koncu musze martwic sie o kase na swoje i syna utrzymanie - nie chcialbym
    utrzymywac jeszcze bylej zony z jej mezem, a milionerem nie jestem...