  • 1. Data: 2007-10-10 12:51:08
    Temat: zajęcie komornicze c.d.
    Od: "Adam" <a...@p...edu.pl>

    Witajcie,
    mam kolejną prośbę do Was. Otóż komornik zajął mi pensję za 2
    wierzytelności. Tego samego dnia jedną wierzytelność spłaciłem w całości
    (kwota główna, odsetki, koszty sądowe) - w sumie 2100 zł, a drugą
    wierzytelność spłaciłem w części (kwota główna - tak ustaliłem z
    wierzycielem) - w sumie 5200 zł. Obie kwoty wpłaciłem bezpośrednio na konta
    wierzycieli, tego samego dnia którego wpłynęło do zakładu pracy zajęcie
    wynagrodzenia. W pierwszym przypadku (spłata całości) wierzyciel wysłał do
    komornika pismo o umorzenie windykacji, a w drugim przypadku wierzyciel
    wysłał do komornika pismo o zawieszeniu windykacji i zwolnieniu z zajęcia
    mojego wynagrodzenia. I o ile pierwszy przypadek komornik powiedział, że
    umorzy bez żdnych kosztów komorniczych, o tyle w drugim przypadku chce ode
    mnie ponad 1200 zł kosztów komorniczych i nie chce zwolnić mi wynagrodzenia.
    Twierdzi, że zajęta część wynagrodzenia będzie wpływała do jakiegoś
    depozytu. Pytanie mam do Was co można w takiej sytuacji zrobić? Nie chcę aby
    komornik zabierał mi połowę pensji. Poza tym myślę, że jest to barbarzyństwo
    żeby od egzekucji kwoty 5200 zł, której w rzeczywistości komornik nie
    dokonał, żądał ode mnie ponad 1200 zł kosztów komorniczych. W dzisiejszej
    rozmowie stwierdził, że jak zapłacę mu te 1200 zł to zwolni mi
    wynagrodzenie. Pomóżcie.

    Pozdrawiam
    Adam