  • 1. Data: 2007-10-10 10:48:07
    Temat: Umowa zlecenia a staż pracy
    Od: "Ewelina Krówka" <e...@l...pl>

    Witam

    Jestem zatrudniona na umowę zlecenie i rówwnocześnie jestem studentką
    studiów zaocznych weekendowych. Czy studia zaoczne wliczają mi się do stażu
    pracy i przepracowanych lat będących podstawą w przyszłości do przyznania
    emerytury??

  • 2. Data: 2007-10-10 10:50:12
    Temat: Re: Umowa zlecenia a staż pracy
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Ewelina Krówka pisze:
> [...]
    > pracy i przepracowanych lat będących podstawą w przyszłości do przyznania

    O wysokości przyszłej emerytury zdecyduje kapitał zgromadzony na OFE
    i w ZUSie, a nie staż lat pracy. Ważne jest jedynie osiągnięcie wieku
    emerytalnego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-10 23:26:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ewelina Krówka" <e...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Czy studia zaoczne wliczają mi się do stażu
    > pracy i przepracowanych lat będących podstawą w przyszłości do przyznania
    > emerytury??

    Teraz juz nie ma czegos takiego. Na emeryture mozesz przejsc nawet gdybys w
    zyciu pracowala tylko 1 dzien. O wysokosci emerytury decyduje ilosc kasy na
    koncie emerytalnym w ZUSie i funduszu. Jak przepracujesz rok jako prezes
    Orlenu to bedziesz miala wieksza emeryture niz gornik, ktory zapierdalal 40
    lat pod ziemia. W tej chwili - jesli tylko nie masz ukonczonych 26 lat, to
    od umowy zlecenia nie sa odprowadzane skladki. Studia tez nie powiekszaja w
    zaden sposob Twego kapitalu emerytalnego - wiec poki co Twoje konto jest
    zerowe.
    Studia natomiast wliczaja sie do stazu urlopowego - ukonczone studia to 8
    lat pracy.

    Pozdrawiam
    SDD