  • 1. Data: 2010-03-14 20:52:25
    Temat: zaiks, umowa
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Prowadzilem knajpe, knajpa padla. Mialem umowe z ZAIKSem. Umowa
    zobowiazywala mnie do comiesiecznego placenia ryczaltu w okreslonej
    kwocie. W umowie zaznaczone bylo jasno, ze place ryczalt w zamian za
    puszczanie tresci przez ZAIKS chronionych. Umowa ma 3 miesieczny okres
    wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia umowy dzierzawy lokalu mialem
    ustalony na miesiac. Podpisalem umowe z ZAIKSem, wiec place. Place bez
    sensu, bo przez 2 miesiace nie mialem nawet mozliwosci emisji
    chornionych tresci. Umowa z ZAIKSem byla oczywiscie nienegocjowalna -
    podpisuj albo sam sobie spiewaj.

    Czy sa jakies przepisy, ktore reguluja tresc umow pomiedzy
    stowarzyszeniami (ktore dziala na podstawie ustawy) a "konsumentami"?
    Czy moze jest to widzimisie stowarzyszenia?

    pozdr
    PG

  • 2. Data: 2010-03-14 21:33:00
    Temat: Re: zaiks, umowa
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-03-2010 21:52, grzeda pisze:
> [...]
    > sensu, bo przez 2 miesiace nie mialem nawet mozliwosci emisji
    > chornionych tresci. Umowa z ZAIKSem byla oczywiscie nienegocjowalna -

    Na logikę, skoro w umowie masz wpisane, że umowa obejmuje emisję treści
    chronionych prawem autorskim w lokalu o powierzchni ... przy ulicy ... w
    mieście ..., a Ty tracisz lokal, to po co masz płacić dodatkowo za 2
    miesiące? Myślę, że można by podciągnąć to pod art. 495 KC i uznać, że
    umowa wygasła z uwagi na niemożliwość świadczenia, za którą żadna ze
    stron (ani Ty, ani ZAIKS) nie ponosi odpowiedzialności. Ale tutaj może
    się ktoś jeszcze wypowie na poparcie tej tezy.

    > Czy sa jakies przepisy, ktore reguluja tresc umow pomiedzy
    > stowarzyszeniami (ktore dziala na podstawie ustawy) a "konsumentami"?
    > Czy moze jest to widzimisie stowarzyszenia?

    Nie jesteś Misiu konsumentem, skoro prowadziłeś knajpę, ale przedsiębiorcą.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-03-14 21:39:16
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    .B:artek. pisze:

> [...]
    > stron (ani Ty, ani ZAIKS) nie ponosi odpowiedzialności. Ale tutaj może
    > się ktoś jeszcze wypowie na poparcie tej tezy.

    Ok, ale knajpa upadla z mojej winy, bo nie bylem wystarczajaco
    przedsiebiorczy. Nie zdarzyla sie zadna katastrofa. Knajpa padla z
    przyczyn czysto ekonomicznych.

    pozdr
    PG

  • 4. Data: 2010-03-14 22:02:39
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-03-2010 22:39, grzeda pisze:
    > Ok, ale knajpa upadla z mojej winy, bo nie bylem wystarczajaco
    > przedsiebiorczy. Nie zdarzyla sie zadna katastrofa. Knajpa padla z
    > przyczyn czysto ekonomicznych.

    To nieco zmienia postać rzeczy, ale nie zmienia mojego wniosku, że nie
    powinieneś być zobowiązany do płacenia za okres, w którym umowa nie może
    - z przyczyn obiektywnych - być wykonywana. Bo ZAIKS udziela licencji na
    dany lokal, a skoro nie masz do niego prawa, to za co ZAIKS ma brać
    pieniądze? Tylko jak to ugryźć... Nienależne świadczenie? Sprzeczność z
    zasadami współżycia społecznego (art. 5 KC)? Jeżeli to są duże kwoty i
    nie chcesz płacić, to poradź się radcy prawnego, jeśli nie uzyskasz
    innej odpowiedzi na grupie.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-03-14 22:04:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    grzeda napisal:
    [ ciach ]

    A co miales wpisane w umowie:

    a) placisz % od obrotu,
    b) placisz stawke od powierzchni,
    c) placisz sztywna kwote.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-03-14 22:22:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    grzeda pisze:

    > Ok, ale knajpa upadla z mojej winy, bo nie bylem wystarczajaco
    > przedsiebiorczy. Nie zdarzyla sie zadna katastrofa. Knajpa padla z
    > przyczyn czysto ekonomicznych.

    Kryzys jest. Zewnętrzna przyczyna.

  • 7. Data: 2010-03-15 08:26:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 23:22:57 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Kryzys jest. Zewnętrzna przyczyna.

    Może i zewnętrzna, ale nie kwalifikuje się ani na vis maior, ani na rebus
    sic stantibus.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl